arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

سردار پورجمشیدیان: مذاکره کنندگان هسته ای شهید باکری را کنار خود حس کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور سپاه استانی با بیان اینکه اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در سنگری حساس در حال تلاش هستند،گفت : آنها سعی کنند همیشه در کنار خود شهدایی همچون شهید باکری را ناظر و شاهد خود بدانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ˈ علی اکبر پور جمشیدیان ˈ یکشنبه در یادواره شهدای عملیات های خیبر، بدر و شمال غرب کشور در حسینیه ثارا... سپاه استان اردبیل افزود: تمامی مسوولان و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید همواره و در همه حال حافظ خون شهیدان باشند.

وی بیان کرد: مردان و سرداران بزرگی در طول جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی برای بقاء اسلام و انقلاب جان خود را فدا کرده اند و ما باید آنها را همیشه ناظر بر فعالیت های خود در سنگرهای محتلف بدانیم.

پورجمشیدیان اظهار کرد: شهدا ستارگان درخشانی هستند که در آسمان ایران اسلامی می درخشند و نجات بخش ما در ظلمات و تاریکی هستند.

وی با اشاره به تقدیم سه هزار و 400 شهید از این منطقه، گفت: این شهدای عزیز عزت، سربلندی، عظمت، استقلال، آزادی و اسلام را برای ما به ارمغان آوردند و ما که توفیق شهادت نداشتیم حداقل وظیفه امروز ما پاسداری از این ارزش هاست.

وی بیان کرد: شهدا انسان های عادی نبودند بلکه انسان های بزرگ، شجاع و خدایی بودند که هر موقع احساس کردند اسلام و انقلاب به وجودشان نیاز دارد به امر رهبر لبیک گفتند و افتخار آفریدند.

وی با بیان رشادت ها و ویژگی های خاص شخصیتی برادارن شهید باکری گفت: وقتی امام (ره) فرمودندکه جزایر مجنون باید حفظ شود ˈ شهید حمید باکری ˈ اولین رزمنده بود که پایش را به جزیره مجنون گذاشت و ˈ شهید مهدی باکری ˈ نیز نخستین کسی بود که از دجله عبور کرد و این افتخارات به نام آذربایجان در تاریخ ثبت شده و این افتخار بسیار بزرگی است.

وی اظهار کرد: باید میادین، بوستان ها، پارک ها و ورزشگاه ها به نام شهدا نامگذاری شود چون ما هر چه داریم از شهدا است.

وی تاکید کرد که مبادا نام، یاد و خاطره شهدا در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شود و به وظیفه خود عمل نکنیم ودر آن دنیا شرمنده شهدا شده و نتوانیم سرمان را در محضرشان بلند کنیم.
نظرات بینندگان