arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳

جنتی:باید در نشر فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی تلاش کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستاوردهای آستان قدس رضوی به ویژه در عرصه فرهنگ قابل توجه است و کتابها و محصولات فرهنگی ارزنده ای که تولید شده می تواند به عنوان الگویی برای فعالان فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش آنا، علی جنتی  در حاشیه بازدید از موزه های این آستان در مشهد افزود: باید تمامی دستگاههای متولی فرهنگ با هم اندیشی و تلاش در راستای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی و ملی تلاش کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش مجموعه هایی مانند آستان قدس رضوی بتوان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه فرهنگ اسلامی و رضوی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: دوران جمهوری اسلامی عصر رونق و تعالی آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف به وی‍ژه در عرصه فرهنگی است.

وی افزود: آنچه در این مجموعه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده نشانگر عزم راسخ، رهنمودها، روشن بینی و دوراندیشی تولیت آستان قدس رضوی است.

جنتی ادامه داد: دستاوردهای آستان قدس رضوی به ویژه در عرصه فرهنگ قابل توجه است و کتابها و محصولات فرهنگی ارزنده ای که تولید شده می تواند به عنوان الگویی برای فعالان فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین گفت: موزه های مرکزی، فرش، قرآن و هدایای مقام معظم رهبری میراثی گرانقدر و باارزش برای آیندگان است و اهتمام آستان قدس رضوی به حفظ و صیانت از میراث فرهنگی را به وضوح نشان می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به غنای موزه های آستان قدس رضوی افزود: وجود قرآنهای منسوب به ائمه اطهار(ع) و آثاری با هزار سال قدمت که طی اعصار مختلف با عشق و ارادت به این آستان مقدس اهدا شده این مجموعه را به مرکز بی نظیر فرهنگی و تاریخی تبدیل کرده است.
نظرات بینندگان