arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۳

رضا کيانيان: يارانه را در خزانه دولت يازدهم مي‌گذاريم تا مدعي باشيم/کنایه به تبلیغات «معراجی ها»

رضا کيانيان در ديدار نوروزي سينماگران با رئيس سازمان سينمايي گفت: ما سينماگران اعلام مي‌کنيم که يارانه نمي گيريم و اين يارانه را در خزانه دولت يازدهم مي گذاريم تا اگر روزي دولت روحاني مشکلات اقتصادي را به حداقل نرساند مدعي باشيم که ما کمک کرديم اما اين شما بوديد که نتوانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا کيانيان در ديدار نوروزي سينماگران با رئيس سازمان سينمايي گفت: ما سينماگران اعلام مي‌کنيم که يارانه نمي گيريم و اين يارانه را در خزانه دولت يازدهم مي گذاريم تا اگر روزي دولت روحاني مشکلات اقتصادي را به حداقل نرساند مدعي باشيم که ما کمک کرديم اما اين شما بوديد که نتوانستند.

رضا کيانيان بازيگر در نشست نوروزي اهالي سينما با حجت الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي که شب گذشته 18 فروردين‌ماه در خانه سينما برگزار شد، گفت: سال گذشته در همين روزها در خيابان سمنان ايستاده بوديم و از قفل در خانه سينما محافظت مي کرديم اما امسال در خانه خود ايستاده ايم و مديران و مسئولان دولتي براي عيدديدني آمده اند.

وي در ادامه افزود: ما در انتخابات شرکت کرديم و به حسن روحاني راي داديم و حال بايد براي رسيدن دولت به آنچه در جهت آسايش مردم است تلاش کنيم و انصراف از يارانه از جمله مباحثي است که امروز مي تواند به کمک دولت آيد. بحث درباره يارانه مانند داستاني قديمي است که پدري پسرانش را جمع مي کند و به آنها چوب‌هايي مي‌دهد و در نهايت به اين نتيجه مي‌رسد که شکست يک چوب از شکستن چند چوب ساده‌تر است و نتيجه‌گيري مي‌کند قدرت جمع از فرد بيشتر است.

اين بازيگر با اشاره به اينکه در طول هشت سال گذشته همه ما و دولتمردان دورانديشي و کلي‌نگري را از ياد برده بوديم، ادامه افزود: طبق آمار، 58 هزار ميليارد خرج يارانه شده است حال بايد بررسي شود که دولت مي‌توانست با اين يارانه چه حرکتي در جهت رفاه و آسايش مردم انجام دهد. متاسفانه مردم ما اعتمادشان را به دولت از دست داده اند ولي حسن روحاني مي‌گويد که مي خواهد اين اعتماد از دست رفته را بار ديگر به جامعه و مردم برگرداند پس اجازه دهيم اين 58 هزار ميليارد به دولت برگردد چراکه اگر اين پول در دست دولت قابلي باشد مي تواند در دراز مدت به مردم کمک کند.

رضا کيانيان متذکر شد: سينماگران جزو جامعه روشنفکري هستند پس بايد متناسب با همين فضا رفتار کنند به همين دليل اعلام مي‌کنيم که يارانه نمي گيريم و اين يارانه را در خزانه دولت يازدهم مي گذاريم تا اگر روزي دولت روحاني مشکلات اقتصادي را به حداقل نرساند مدعي باشيم که ما کمک کرديم اما اين شما بوديد که نتوانستند. به هر حال نتيجه خرد کردن رايانه‌ها پديد آمدن سه ميليارد اختلاس بود.

وي با اشاره به اين که سازمان سينمايي هم به نوعي جزئي از يارانه دولت نهم به حساب مي آيد، گفت: به اعتقاد من تشکيل سازمان سينمايي هم يکي از تشکيلاتي است که با پول يارانه در دولت دهم تشکيل شده است و بهتر است به جاي وجود چنين سازمان عريض و طويلي همان چارت اداري قديم معاونت سينمايي بار ديگر فعال شود تا اين همه پول اضافه براي تشکيلات اداري اين سازمان خرج نشود.

بازيگر فيلم سينمايي «خانه اي روي آب» ساخته بهمن فرمان‌آرا با اشاره به اين مطلب که امکانات تبليغي براي فيلم ها بايد به يک اندازه و عادلانه باشد، گفت: بسيار گفته مي شود فلان فيلم ميلياردي شد اما گفته نمي شود اين فيلم که دوست ندارم اسم اش را بياورم چگونه ميلياردي شد؛ با کمک تلويزيون و تبليغات بي حساب و کتابي که براي اين فيلم مي شود و ديگر فيلم هاي نوروزي از اين تبليغات محروم اند؟ حال اينکه صدا و سيما بيت المال است و متعلق به همه مردم و امکانات آن هم بايد به شکل مساوي تقسيم شود.

وي در ادامه افزود: نکته ديگر اينکه ميلياردي شدن اين فيلم به دليل اعطاي بليت نيم بها در بسته هاي حمايتي توسط شهرداري است. حال روي صحبت من با قاليباف شهردار تهران است که برادر من! اين تسهيلات را در بين همه فيلم ها تقسيم کن.

کيانيان در پايان عنوان کرد: نکته پاياني اين است که ما محکوم به خوشبيني هستيم و معتقديم که همه مشکلات درست مي شود و حال اينکه اگر مشکلات با نگرفتن يارانه درست مي شود خوب نمي گيريم. البته ناگفته نماند که من شخصا هيچگاه هيچ پولي از هيچ کسي نگرفتم و تنها يکبار از پدرم پول قرض گرفتم و حالا توصيه ام به مردم اين است که از دريافت يارانه انصراف دهند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان