arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

کفاشيان: اردوي آفريقاي‌جنوبي بايد آغاز مي‌شد

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: براي ما مهم اين بود که اردوي آفريقاي جنوبي را به هر قيمتي استارت بزنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: براي ما مهم اين بود که اردوي آفريقاي جنوبي را به هر قيمتي استارت بزنيم.
 

  صحبت هاي علي کفاشيان به عنوان نفر اول فوتبال ايران در خصوص حاشيه‌هاي فوتبال ايران که اين روزها به اوج خود رسيده است را با فارس در ادامه مي‌ خوانيم:

* عدم حضور مدير رسانه‌اي با تيم ملي باعث شده است تا اين روزها اخبار حاشيه‌اي زيادي از اردوي آفريقاي جنوبي منتشر شود، آيا واقعا نمي‌شد در اين مورد بهتر عمل مي‌کرديد.

نيازي نبود، يک اردوي تدارکاتي برگزار مي‌شود و خبرهايي هم که شما مي‌گوييد، اخبار حاشيه‌اي است. مطمئن باشيد آنجا خبر خاصي نيست و معتقدم کسي هم نبايد اين خبرها را جدي گرفته و به آنها گوش دهد.

* برنامه اعزام ساير بازيکنان هم اعلام شد و البته از سوي کي روش 6 بازيکن سپاهان هم خط خوردند.

وقتي تيم ملي قصد اعزام داشت با کي‌روش صحبت کردم و تفاهم کرديم اگر باشگاهي حذف شد بازيکنانش به اردو بروند که بر همين اساس استقلال و تراکتور حذف شدند و بازيکنان اين دو تيم به زودي به آفريقاي جنوبي خواهند رفت اما بازيکنان فولاد و سپاهان مي‌توانند تمرينات‌شان را با تيم‌هاي خود ادامه داده و کار را همچنان با اين دو تيم پيگيري کنند.

در ادامه اگر نياز بود و سرمربي تيم ملي آن‌ها را دعوت کرد به اردوي اتريش خواهند رفت و اين موردي بوده است که در خصوص تيم‌هاي آسيايي ليگ برتر از جمله تيم‌هاي فولاد و سپاهان بر سر آنها در همان شب اعزام تيم ملي با کي‌روش به تفاهم رسيديم. در واقع چون فولاد و سپاهان همچنان در رقابت هاي آسيايي حضور دارند شرايطي پيش آمد که بازيکنان آنها در اردوي آفريقاي جنوبي نباشند اما در صورتي که اين بازيکنان در ليست بعدي کي روش باشند، از اردوي اتريش به تيم ملي اضافه خواهند شد.

البته کي روش اين بازيکنان را براي اردوي آفريقاي جنوبي خواسته بود اما به اين معنا نيست که همچنان آنها را براي اردوي اتريش هم بخواهد. در حال حاضر که سپاهاني ها خط خورده اند اما در ادامه اگر سرمربي تيم ملي آنها را براي اردوي اتريش خواست به اين کمپ خواهند رفت، با اين حال شايد هم در ليست نباشند چون با اضافه شدن نفرات اصلي، قاعدتاً ديگر تمام نفراتي که به آفريقاي جنوبي رفتند به اردوي اتريش نخواهند رفت. البته بر سر بازيکنان فولاد گويا توافق صورت گرفته و آنها هم شنبه راهي اردوي خارجي تيم ملي مي شوند و موضوعي که گفتم فقط براي بازيکنان سپاهان صدق خواهد کرد.

* شب قبل از عزيمت تيم ملي به آفريقاي جنوبي، اخباري مبني بر قهر کي‌روش از تيم ملي منتشر شد.

خير من از مالزي حدود 45 دقيقه با او صحبت کردم و هماهنگي‌هايي را براي اعزام تيم با او انجام دادم و حتي گفتم که اگر تيم ملي به آفريقاي جنوبي نمي‌رود اردو را کنسل کنيم که کي‌روش در پاسخ از من خواست تا تيم به اردو برود.

در هر حال بايد مي‌رفتيم چون هزينه کرده بوديم و حتي پول رزرو هتل را هم داده بوديم به خاطر همين تصميم گرفتيم تا بازيکنان تيم‌هاي آسيايي ليگ برتر پس از دو بازي باقي مانده خود در ليگ قهرمانان آسيا به افريقاي جنوبي بروند.

*  آيا اين در شأن فوتبال ما بود که تيم ملي بدون دروازه‌بان به اردو برود؟

در هر حال 4- 5 روز اين شرايط ادامه دارد و تيم ملي تمرينات خود را آغاز کرده است البته براي ما مهم اين بود که اردوي آفريقاي جنوبي را به هر قيمتي استارت بزنيم. اگر مي‌خواستيم شرايط را رها کنيم کل تيم ملي رها مي‌شد اما حالا تيم جمع شده و سايرين هم در ادامه خواهند رفت.

* با اين تفاسير چه برخوردي با استقلال و سپاهان خواهيد کرد که حاضر نشدند بازيکنان خود را در موعد مقرر به تيم ملي بدهند.

سپاهان و استقلال با ما همکاري نکردند و ما هم ديگر با آنها همکاري نمي‌کنيم، البته زور هم نمي‌توان گفت، AFC و فيفا هم حق را به باشگاه مي‌دهند تا از بازيکنان خود استفاده کنند اما ما قول تعامل و همکاري گرفته بوديم و بايد دليل عدم اين همکاري را از مسئولان اين دو تيم جويا شويم.

* شما در مصاحبه‌اي با خبرگزاري فارس گفته بوديد که مطمئنم اگر اين باشگاه‌ها بازيکنان خود را به تيم ملي بدهند هم با بازيکنان جوان خود در آسيا موفق خواهند شد اما اين اتفاق نيفتاد.

در هر حال آنها بايد به قدري آماده باشند که در هر شرايطي بتوانند خودشان را به خوبي نشان دهند. نتايج ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري و نتايجي که تيم‌هاي ايراني گرفتند نشان داد که ما بايد کيفيت خود را بالا برده و بتوانيم با حريفانمان به مقابله بپردازيم.

* برخي از مسئولان فدراسيون گفته بودند که شايد نتايج بازي‌هاي فصل آينده استقلال و سپاهان 3 بر صفر به نفع حريفانشان اعلام شود. آيا به واقع اين حرکتي منطقي محسوب مي‌شود؟

يک بار ديگر تأکيد ميِ‌کنم که بايد علت‌يابي کنيم و سپس در اين خصوص تصميماتي را خواهيم گرفت. اما مطمئن باشيد موضوع 3 بر صفري در کار نخواهد بود.

* تکليف نکونام و منتظري به کجا رسيد؟

نکونام هماهنگي‌هايش را انجام داده و به احتمال زياد هفته آينده به آفريقاي جنوبي مي‌رود اما از وضعيت منتظري اطلاعي ندارم و چون تيمش در ليگ قطر با جدايي او مخالفت کرده است، ديگر کاري نمي‌توان کرد.

* با اين وضعيت همچنان به اوضاع تيم ملي خوشبين هستيد چون کمي کار دير و نامنظم آغاز شده است.

طبيعي است که ما مي‌خواستيم زودتر کار را آغاز کنيم و هنوز هم دير نشده و ما حدود دو ماه ديگر براي آماده‌سازي در جام جهاني در تيم ملي فرصت داريم.

* زماني هم که در مالزي بود اظهارنظر انتقادي از شما منتشر شد مبني بر اينکه چرا وقتي استقلال و سپاهان در آسيا نتيجه نگرفتند، اين دو تيم حاضر به همکاري با تيم ملي نشده و قبول نکردند بازيکنان خود را به تيم ملي بدهند. آيا واقعا با چنين لفظي تهديدآميزي صحبت کرديد؟

خير من اينطور نگفتم بلکه منظورم اين بود که بازي‌هاي تيم ملي و جام جهاني مهمتر از ليگ قهرمانان آسيا است چون در آسيا تنها تيم‌هاي يک قاره حضور دارند و نهايتا بازي‌ها فقط در همين قاره ديده مي‌شود اما در جام جهاني هر 5 قاره سهيم هستند و همه دنيا بازي‌ها را مي‌بينند به خاطر همين درخواست کردم تا باشگاه‌ها همکاري کنند تا بعدا بهانه‌اي از کي‌روش نداشته باشيم. من فقط گفتم تمام دنيا بازي‌هاي تيم ملي را مي‌بينند و اولويت با اين تيم است.

*  کي‌روش هم در آخرين روزي که در تهران بود صحبت‌هاي تندي را عليه فتح‌الله‌زاده مطرح کرده که البته از سوي مديرعامل استقلال اين صحبت‌ها بي‌جواب نماند. در اين خصوص چه صحبتي داريد؟

بايد به طرفين حق داد و به نظر من توهيني هم نبوده است و صحبت‌هايي بود که رسانه‌ها منتقل کردند. در نهايت اين مشکلات هم حل مي‌شود و خيلي نبايد روي آنها تمرکز کرد.

* با اين اوضاع چه پيش‌بيني از حضور تيم ملي در جام جهاني داريد؟

مي‌رويم تا بازي‌هاي خوبي انجام دهيم.

* چند امتياز کسب خواهيد کرد؟

نمي‌توانم پيش‌بيني کنم اما اميدوارم بچه‌ها غيرت ايراني را خوب و قدرتمند به نمايش بگذارند و بتوانيم در نهايت در برزيل آبروداري کنيم.

* پس از اينکه سال گذشته مهدي رحمتي به عنوان بهترين بازيکن فصل انتخاب نشد، خود او در مصاحبه‌اي که با فارس داشت، اعلام کرد مقصر اصلي عدم انتخابش شخص شما بوده است. حتي پس از اينکه دروازه‌بان استقلال در بازي اين تيم مقابل فولاد باز هم با وجود اينکه حقش بود، به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب نشد نوک پيکان‌ها به سمت شما رفته و همه به ياد مصاحبه گذشته رحمتي افتادند. آيا به واقع در اين موضوعات دخالت مي‌کنيد؟

مطمئن باشيد من اصلا در چنين مواردي دخالت نمي‌کنم و سازمان ليگ است که در موضوع انتخاب بهترين‌ها تصميم‌گيري و بحث مي‌کند و نمي‌دانم که چه کسي گفته من در اين خصوص مقصرم. حتي بارها مردم از من خواسته‌اند تا کاري کنم که رحمتي به تيم ملي برگردد اما من در پاسخ به آنها گفته‌ام که هيچ دخالتي در اين قضايا نمي‌کنم و حضور بازيکن يا عدم حضورش فقط دست کادر فني تيم ملي است.

اصلا دليلي ندارد که بخواهد اين کارها را بکنم. رحمتي در ليگ خوب بازي کرده و اگر اينچنين است او را انتخاب هم بکنند اما موضوع تيم ملي با ليگ کاملا فرق دارد و اينکه انتخاب نشده است فقط به کادر فني برمي‌گردد و مطمئن باشيد من حتي براي انتخاب بهترين‌هاي ليگ دخالتي نداشته‌ام و حتي نمي‌دانم چه کسي اين انتخاب‌ها را انجام داده است.

در نهايت اينکه بحث تيم ملي با ليگ کاملا متفاوت است و بنده اصولا در چنين موضوعاتي ورود نمي‌کنم.
نظرات بینندگان