arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

آموزش و پرورش شکایت خود را از روزنامه قانون پس گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه از پیگیری درخواست خود برای شکایت از روزنامه قانون صرف نظرکرده است.

فریدون واسعی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین وزارتخانه نقد مشفقانه را یک تحفه الهی می دانیم و سیاست اصلی دولت وآموزش وپرورش نیز استقبال از نقد برنامه ها و عملکرد مسئولان ومدیران است.

وی افزود: نقد با توهین و یا تحقیر از هر جهت با هم تفاوت دارند و رعایت مرز این دو توسط همگان یک ضرورت است .

واسعی تصریح کرد: با عنایت به درپیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم و با توجه به این که طراح جوان کاریکاتور روزنامه قانون با حضور در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از فرهنگیان شریف عذرخواهی کرده و اعلام داشته که به هیچ وجه قصد توهین به جامعه فرهیخته معلمان را نداشته است از این رو آموزش و پرورش هم به پاس بزرگداشت هفته معلم مراتب را به مرجع محترم قضایی منعکس می کند.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک وحمایت قضایی وزارت آموزش و پرروش ازتمامی اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست ضمن نقد عملکردها، برنامه ها و سیاست های اجرایی این وزارتخانه در پاسداشت مقام معلم و نکوداشت هویت معنوی معلمان به عنوان یک گروه مرجع ، با طرح دیدگاهها و نظرات یاریگر این وزارتخانه باشند.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که این وزارتخانه پیگیر شکایت خود از روزنامه قانون از طریق مراجع قضایی است.

وی افزود: دولت دراین باره اعلام کرده که علیه رسانه ها شکایت نمی کند، اما نمی توان در برابر توهین ها عکس العملی نشان نداد این کاریکاتور توهین به همه معلمان، دولت و کشور است.

روزنامه قانون در یکی از شماره های اسفندماه سال 92 کاریکاتوری منتشر کرد که در آن معلمی در کنار تابلوی مدرسه با لباس های مندرس و کهنه از دانش آموزان سوال کرده بود علم بهتر است یا ثروت؟
نظرات بینندگان