arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

آمادگي ايران براي همکاري با صليب سرخ جهاني در سوريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاري خوب دولت و هلال احمر سوريه با صليب سرخ جهاني ، آمادگي کشورمان را براي همکاري با صليب سرخ جهاني در کمک رساني به سوريه را اعلام کرد .


به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از وزارت امورخارجه، رئيس کميته بين المللي صليب سرخ امروز با حسين امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه پيرامون موضوع کمک هاي انساندوستانه در آفريقا و کشورهاي منطقه خاورميانه به ويژه سوريه گفتگو و تبادل نظر کرد.

 رئيس کميته بين المللي صليب سرخ در اين ديدار با ارائه گزارشي از عملکرد اين نهاد بين المللي در ارسال کمک هاي انساندوستانه به نيازمندان در کشورهاي بحران زده، از همکاري جمهوري اسلامي ايران با اين نهاد تقدير کرد .

پيتر ماورر با اشاره به وخامت اوضاع انساني در سوريه، ماموريت صليب سرخ جهاني را نگاه صرفا تخصصي و فني به مساله کمک هاي بشردوستانه بيان و مخالفت خود را با سياسي کردن اين پرونده اعلام کرد.

وي خواستار همکاري کشورهاي داراي تاثير در تحولات سوريه بويژه جمهوري اسلامي ايران براي کمک به پيشرفت فعاليتهاي انساندوستانه در سوريه شد .

معاون عربي وآفريقاي وزارت امور خارجه کشورمان نيز در اين ديدار با تقدير از تلاشهاي صليب سرخ جهاني در حوزه هاي مختلف ماموريتي ، مسوليت اين نهاد را در سوريه سنگين بر شمرد و با تشريح تجربيات کشورمان در امرکمک رساني به مردم سوريه، آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي هرگونه همکاري با صليب سرخ جهاني در حل مشکلات انساني در سوريه را اعلام کرد.

وي تشديد وخامت اوضاع انساني در سوريه را نتيجه حمايت کشورهاي خارجي از گروههاي تروريستي دانست و بر ضرورت عدم سياسي کاري در مسائل انساندوستانه تاکيد کرد . اميرعبداللهيان با اشاره به همکاري خوب دولت و هلال احمر سوريه با صليب سرخ جهاني ، آمادگي کشورمان را براي همکاري با صليب سرخ جهاني در کمک رساني به سوريه را اعلام کرد .
نظرات بینندگان