arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی در روز نکبت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در سالروز نکبت اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار صهیونیست ها در سالروز به اصطلاح استقلال خود که در واقع روز حمله و اشغال سرزمین های فلسطین است، به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند و در این مکان مقدس با ساکنان اصلی فلسطین اشغالی درگیر شدند. فلسطینی ها نیز در اعتراض به این اقدام آنها تظاهراتی به راه انداختند. شهروندان فلسطینی در این راهپیمایی به حق خود در آزاد کردن سرزمین های اشغالی و حمایت از زندانیان اسیر شده در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.


این شبکه در ادامه افزود: شصت و شش سال است که از اشغال سرزمین فلسطین و آواره شدن مردم این کشور می گذرد. این روز به روز « نکبت » معروف شده است. مردم با تظاهرات به سوی روستای «لوبیا» در غرب شهر «تبریا» به یادآوری این حادثه غم انگیز پرداختند تا نسل های آینده این حادثه و تجاوز آشکار را فراموش نکنند.


المنار افزود: شرکت کنندگان در این راهپیمایی تاکید کردند: برپایی جشن از طرف صهیونیست ها در این روز به خاطر ایجاد رژیم اشغالگر خود در سرزمین های فلسطین، هرگز از خاطره تاریخ محو نخواهد شد و نقشه های جغرافیایی نیز این کشور جعلی را هرگز نخواهند پذیرفت.


سامر العیساوی، اسیر آزاد شده از بند صهیونیست ها که یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات بود گفت: «زندانیان در بند رژیم اشغالگر هر ساله در روز نکبت اعتصاب غذا می کنند و با این اقدام تنفر خود را از اشغالگران صهیونیست اعلام می دارند.»


شبکه المنار افزود: هر سال در این روز و همزمان با بر پایی جشن به اصطلاح استقلال صهیونیست ها، شهرک نشینان افراطی صهیونیست که خواستار حاکمیت مطلق بر این کشور هستند، به مسجد الاقصی یورش می برند و با شهروندان فلسطینی که ساکنان اصلی این کشور هستند درگیر می شوند.

عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی در گفتگو با المنار گفت: «نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از دیشب پس از نماز، مسجد الاقصی را محاصره کردند و همه درهای این مسجد را به غیر از سه در بستند و از ورود افراد زیر پنجاه سال جلوگیری کردند.» شرکت کنندگان در تظاهرات برای اظهار همبستگی با اسرایی که در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند خواستار آزادی آنها شدند. با وجود ظلم های متعدد صهیونیست ها فلسطینی ها همواره تاکید می کنند بازگشت به سرزمین های اشغال شده حق آنها است و با پیشروی در سرزمین هایشان این حق از بین نمی رود و سختی ها و مرارت ها نیز آنها را از پا در نمی آورد.

نظرات بینندگان