arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
در گفتگوی «انتخاب» با محمدرضا حسینی استاد حوزه بررسی شد:

وضعیت تندروها و روحانی در حوزه علمیه قم

متاسفانه ساختار برخی از سیاستمداران ما به نحوی است که از اخلاق اسلامی فاصله گرفته اند و این بزرگترین آسیبی است که می تواند به یک چهره ی سیاسی بخورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد رضا حسینی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» تندروها را در قم و حوزه در اقلیت می داند.

وی در واکنش به حملات اخیر مصباح یزدی به دولت گفت: حضرات و آقایانی که اظهار نظر می کنند، باید در استخدام الفاظ دقت بیشتری به خرج دهند و در این امر ضرافت داشته باشند.

حسینی افزود: این آقایان، افراد شاخصی هستند و در مباحث سیاسی باید بیشتر دقت کنند، چراکه سخنان آنها زیر نظر تیزبین ها است.

استاد حوزه اضافه کرد: نباید مطالبی عنوان شود که با ارزش های الهی و اصول اسلامی سازگاری ندارد، در واقع هر حرفی که خودشان خوب می دانند را نباید بزنند و پیش از آن باید آن را با قرآن و احادیث ائمه بسنجند.

محمدرضا حسینی با بیان اینکه نظر حوزه نسبت به روحانی مثبت است گفت: نظر منفی نسبت به آقای رئیس جمهور وجود ندارد و کسی با ایشان زاویه ندارد.

وی افزود: با این حال، حوزه هیچ وقت به دنبال دولت های نمی دویده است بلکه این دولت ها بوده اند که همواره دنبال حوزه بوده اند.

محمدرضا حسینی در پاسخ به سئوالی دیگر در مورد جایگاه جبهه پایداری و حلقه پرتو در حوزه گفت: کسی در حوزه موافق این افراد نیست و در اقلیت صد درصدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه افزود: در واقع افرادی که با دیدگاه رهبر معظم انقلاب زاویه دارند در حوزه جایگاهی ندارند.

محمدرضا حسینی ضمن انتقاد از بی اخلاقی در میان سیاسیون کشور به «انتخاب» گفت: متاسفانه ساختار برخی از سیاستمداران ما به نحوی است که از اخلاق اسلامی فاصله گرفته اند و این بزرگترین آسیبی است که می تواند به یک چهره ی سیاسی بخورد.



استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی ایران و وجه تمایز و برتری آن در برابر دیگر انقلاب ها وجود اخلاق و البته اخلاق محوری امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: اگر اخلاق را از دل انقلابمان جدا کنیم دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

استاد حوزه تصریح کرد: با توجه به توصیه های اسلام و پیامبر (ص) به مسلئه اخلاق، این طیف از افراد که بداخلاقی می کنند، باید در اصل دینداری خود شک کنند.

وی ادامه داد: سیاستمداران باید تمام زوایای اخلاقی و خدا را تحت نظر داشته و آنچه بیان می دارند برای رضای خدا و براساس منویات ائمه و رهبری باشد.

محمدرضا حسینی با بیان اینکه حوزه سیاسی بازی نمی کند گفت: فضای عمومی حاکم بر حوزه منطق، علم و دانش است و حتی مباحث سیاسی هم که مطرح می شود بیشتر در حوزه اندیشه است تا سیاسی بازی.

وی افزود: حوزویانی که اصالت دارند وارد سیاست بازی نمی شوند.
نظرات بینندگان