arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

نشست اتحادیه‌عرب برای‌بررسی‌اوضاع‌لیبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مصر در اتحادیه عرب اعلام کرد که امروز پنج شنبه نمایندگان دائم این اتحادیه برای بررسی تحولات لیبی، نشستی برگزار می کنند.
 

به گزارش پایگاه خبری بوابه الاهرام، «طارق عادل» گفت که نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی برای بررسی اوضاع لیبی امروز برگزار می شود و در این نشست «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و «ناصر قدوه» فرستاده ویژه این اتحادیه به لیبی حضور خواهند داشت.

وی افزود که در این نشست تحولات لیبی و راهکارهای حل و فصل آن و همچنین پیشنهادات وزرای خارجه عرب در این باره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طارق عادل همچنین بر موضع ثابت مصر مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی لیبی، ثبات این کشور برادر، تحقق خواسته های ملت لیبی و عدم دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

وی افزود که برگزاری این نشست اتحادیه عرب آغازی برای تحقق اهداف مذکور است و مصر نیز نه تنها به عنوان یک کشور همسایه بلکه به دلیل داشتن روابط و پیوندهای تاریخی و ویژه بین دو ملت مصر و لیبی، به مسئولیت خود عمل خواهد کرد.

نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب در ادامه تصریح کرد که «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر طی دو روز گذشته با دبیر کل اتحادیه عرب درباره لیبی بحث و گفت وگو کرد.
نظرات بینندگان