arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

9 ایرانی در عملیات تروریستی بعقوبه عراق کشته و زخمی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در یک عملیات تروریستی که روز شنبه با انفجار بمب در مسیر خودروی حامل کارگران ایرانی ˈبعقوبهˈ عراق، رخ داد 9 نفر از کارگران و مهندسان این شرکت کشته و زخمی شدند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش ذکر شود به خبرنگار ایرنا گفت: این کارگران در یک شرکت فعال در خطوط انتقال گاز ایران به عراق فعالیت می کردند که با عملیات تروریستی مواجه شدند.

وی گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافت شده از مقامات امنیتی عراق و مسوولان شرکت ایرانی، در این انفجار دو ایرانی کشته و هفت نفر دیگر مجروح شده اند و امکان افزایش تعداد مجروحان و کشته ها نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: وقوع این حادثه در عمق خاک عراق از سوی مسوولان امنیتی استان دیاله عراق تایید شده و قرار است تا ساعتی دیگر مجروحان این عملیات تروریستی از طریق مرز رسمی خسروی به ایران منتقل شوند.

این مقام آگاه تاکید کرد: با توجه به امکانات مناسب (آمبولانس، پزشک و امدادگر) برای انتقال مجروحان این حادثه در مرز خسروی، هم اینک مسوولان شهرستان و همچنین مرزبانی برای تحویل گرفتن مجروحان در این مرز مستقر شده اند.

در عملیات تروریستی 22 آذر سال گذشته در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد نیز 16 کارگر و مهندس ایرانی کشته و پنج کارگر دیگر مجروح شدند.

استان دیاله و مرکز آن شهر بعقوبه در 55 کیلومتری شرق بغداد همواره شاهد اقدامات تروریستی است.
نظرات بینندگان