arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

وزیر خارجه کره‌جنوبی: شرکت‌های کره‌یی علاقمند به توسعه همکاری‌ با ایران هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه که بنا به دعوت رسمی همتای کره‌یی‌اش در راس هیاتی به کره جنوبی سفر کرده، بعد از ظهر روز جمعه دوم خردادماه، با یونگ بیونگ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار و در زمینه توسعه و تقویت روابط دو جانبه و تشریح تحولات منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این دیدار در زمینه روابط دو جانبه خاطرنشان کرد که ملت ایران، مردم کره را مردم صلح‌طلب و دوست تلقی می‌کنند و در تاریخ روابط دو کشور نقطه منفی وجود ندارد.

او به تلاش‌های خوب دولت جدید ایران برای ایجاد ارتباطات خوب بین‌المللی اشاره کرده و به تشریح آخرین تحولات سوریه، عراق و افغانستان پرداخته و برگزاری انتخابات در عراق و افغاستان و آماده شدن سوریه برای برگزاری انتخابات سالم را از تحولات مثبت این منطقه قلمداد کرد.

رحیم‌پور در زمینه مذاکرات هسته‌یی اظهار کرد که هر چند درباره پرونده اتمی اختلاف نظراتی وجود دارد ولی روند کلی این پرونده مثبت است و ما امیدواریم که توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 هر چه زودتر به امضا برسد. نقطه عطف این مذاکرات آن است که طرف غربی حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخت.

وی بار دیگر مراتب تاسف و تاثر خود را از حادثه عرق شدن کشتی مسافربری در کره جنوبی ابراز کرد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با تشکر فراوان از ابراز هم‌دردی دولت و ملت ایران به‌ویژه ارسال پیام تسلیت رییس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد که کره‌جنوبی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و ارزش ویژه‌یی قائل بوده و همواره سعی کرده که آن را در بهترین شرایط حفظ کند هر چند در برهه‌هایی این روابط با فراز و فرودهایی همراه بوده است.

او با اشاره به تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که تحولات مثبتی که در رابط دو کشور ایجاد شده، موجب گسترش روابط در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شود.

وزیر امور خارجه کره جنوبی به تشریح اقدامات دولت متبوع خود در زمینه استقرار صلح و ثبات در شبه جزیره کره پرداخت و نقش ایران برای نیل به این هدف را مهم ارزیابی کرد.

او گفت که مردم کره نسبت به فرهنگ، تمدن و مردم ایران احترام زیادی قائلند و ما علاقمندیم برنامه‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور را افزایش دهیم.

وی با اشاره به توافقات هسته‌یی میان ایران و قدرت‌های غربی اظهار کرد: شرکت‌های کره‌یی با دقت این تحولات را دنبال می‌کنند و علاقمند به توسعه همکاری‌های خود در حوزه‌های اقتصادی و تجاری با ایران هستند.

در این ملاقات سفیر کشورمان در کره جنوبی و برخی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
0
3
لطفا به آقای وزیر خارجه کره بفرمایید اول به شرکت سامسونگ بگویند تحریم گوشی های موبایلش را بردارد؛ بعد به فکر همکاری در صنعت ایران بیفتد
نظرات بینندگان