arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

جزییات مستند«در رویای بهار» از زندگی احمدی نژاد/ از مخالفت با تسخیر سفارت آمریکا تا خانه نشینی ۱۱ روزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  قرار است یک مستند ۶۰ دقیقه ای، زندگی سیاسی محمود احمدی نژاد و دوره ۸ ساله حضور وی در رأس دولت را روایت کند، مستندی که توسط یک مجموعه اصلاح طلب ساخته شده است. در این مستند علاوه بر بررسی تاثیرات اقتصادی برنامه های احمدی نژاد و شعارهای وی در این ۸ سال، موضوعات جنجال برانگیزی چون خانه نشینی ۱۱ روزه، رابطه وی با مشایی، در آغوش گرفتن مادر هوگو چاوز و نقش او در اشغال سفارت آمریکا در سال ۵۸ نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پیام نو، این مستند توسط شاخه جوانان حزب ایران زمین ساخته شده و قرار است در یکی از دانشگاه های کشور طی هفته های آینده رونمایی شود. نام این مستند «در رویای بهار» است که اشاره مستقیم به شعار سال پایانی دولت محمود احمدی نژاد یعنی «زنده باد بهار» دارد. این شعار چند روزی هم به عنوان شعار انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی برای انتخابات سال ۹۲ برگزیده شده بود که با رد صلاحیت وی و تعطیلی آن ستاد، عملا بی اثر گشت.

پیشتر جمشید ایرانی، رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان که خبر ساخت این فیلم را اعلام کرده، گفته بود: «در این فیلم سفرهای استانی، سخنرانی ها و شعارهای احمدی نژاد به همراه عملکردها و رفتارهای او به تصویر کشیده شده است». با پی‌گیری خبرنگار پیام نو مشخص شد که فیلم «در رویای بهار» یا همان مستند احمدی نژاد جزئیاتی بیش از این را در محتوای خود دارد و به سراغ اتفاقات چالش برانگیز و پرحاشیه ای چون خانه نشینی ۱۱ روزه محمود احمدی نژاد و یا سر باز زدن وی از پذیرش درخواست مقام معظم رهبری برای تجدید نظر در انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس دولت نیز رفته است. سازندگان این فیلم سعی کرده اند در مدت یک ساعت روایتی از زندگی سیاسی محمود احمدی نژاد از اوایل انقلاب تاکنون ارائه کنند.

یکی از دیگر جزئیات چالش برانگیز این فیلم نیز می تواند مربوط به دوران استانداری محمود احمدی نژاد در اردبیل در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد. زمانی که وی به همراه چهره هایی چون محمدرضا رحیمی که بعدها معاون اول او در دولت دهم شد، در زمره هواداران جدی و پرو پا قرص رئیس جمهور وقت محسوب می شدند. این مستند همچنین در قسمت دیگری مناظره های انتخاباتی سال ۸۸ و وقایع پیرامون آن را با محوریت مواضع محمود احمدی نژاد مورد بررسی قرار می دهد.

در همین حال وقتی فیلم به بررسی شکل گیری زندگی سیاسی محمود احمدی نژاد در اوایل انقلاب می پردازد، موضوع موضع گیری وی در قبال تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ نیز مطرح می شود. بسیاری از فعالان دانشجویی اوایل انقلاب روایت کرده اند که محمود احمدی نژاد در آن زمان از مخالفان سر سخت اشغال سفارت آمریکا بوده است. چندی پیش عباس سلیمی نمین در مصاحبه ای با هفته نامه پنجره گفته بود: «ای کاش این مستندات درباره آقای احمدی‎نژاد هم تهیه می‎شد و می‎فهمیدیم که ایشان در جریان تسخیر سفارت آمریکا دچار کج‌فهمی و دیرفهمی بوده است و در حالی ‎که رهنمود‎های ارائه‌شده توسط رهبر انقلاب یک جهت را مشخص می‎کرد، ایشان نقطه مقابل و کاملا برعکس نقطه‌نظرات امام را از جهت سیاسی انتخاب کرده است. متاسفانه در مورد آقای احمدی‎نژاد این مطلب را نفهمیدیم و موقعی فهمیدیم که دیر شده بود و ایشان نه‌تنها در مورد امام دچار دیرفهمی بود بلکه در مورد رهبری انقلاب در امروز هم دچار دیرفهمی جدی شد. تذکر و یادآوری‎‎هایی که رهبری در مورد آقای مشایی به ایشان کردند، خیلی دیر فهمید و البته شاید هنوز هم ایشان متوجه نشده است».
برچسب ها: احمدی نژاد
نظرات بینندگان