arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

لاريجاني: چالش‌هاي موذيانه پيش روي کشور، تنها رنگ و لعاب دموکراتيک دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مجلس شوراي اسلامي در قم گفت: در گذشته جنگ بود و جنگ طولاني‌اي نيز بود، رفتارهاي تروريستي نيز وجود داشت، اما از اين جنس چالش‌هاي موذيانه فعلي که رنگ و لعاب دموکراتيک دارد ولي در باطن يک دشمني صلب و سخت است، نداشتيم.

علي لاريجاني در جمع طلاب و فضلاي استان خراسان شمالي و در نشست روحانيت و رسالت فرهنگي، با اشاره به اينکه جلسات ميان رئيس مجلس و طلاب بايد بيشتر برگزار شود، اظهار کرد: بايد زودتر از اين‌ها خدمت شما مي‌رسيديم و چقدر خوب بود که شما هم در اين جلسات سخن بگوئيد تا ما هم از اوضاع و احوال بيشتر مطلع شويم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: يکي از دوره هاي مهم انقلاب اسلامي، دوره‌اي است که الان در آن قرار داريم، از يک سو با زيرساختي که امام راحل ايجاد کرد و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، کشور سامان گرفته که اين‌ها دستاوردهاي مهم انقلاب ماست و در کنار اين چالش‌هاي مهمي نيز وجود داشته است که البته از جنس ديگري است و با گذشته فرق دارد.

وي افزود: در گذشته جنگ بود و جنگ طولاني‌اي نيز بود، رفتارهاي تروريستي نيز وجود داشت و افراد بزرگي را از ما گرفت و خسارت‌هاي زيادي را به کشور وارد کرد اما از اين جنس چالش‌هاي موذيانه فعلي که رنگ و لعاب دموکراتيک دارد اما در باطن يک دشمني صلب و سخت است، نداشتيم.

لاريجاني خاطرنشان کرد: نمي‌خواهيم از کشور تعريف نادرست ارائه کنيم اما حرکت‌هايي که در کشور انجام شده و پيشرفت‌هاي علمي و فني و جايگاه ايران در منطقه، امري ستودني است، اين دستاوردها به سادگي به دست نيامده که يکي از آن‌ها امر هسته‌اي است، علي رغم شيطنت‌ها، با يک امر واقع روبه‌رو شده‌اند.

وي تاکيد کرد: اين دستاوردهاي هسته‌اي حاصل تلاش‌هاي زيادي است، در يک دوره‌هايي، غربي‌ها مشکلات جدي در امر فني براي ما پيش مي‌آوردند و واقعا به تعبير مقام معظم رهبري با مديريت جهادي و با جان و دل به دست آمده است؛ اين طور نبوده که افراد به فکر تمام شدن ساعت کار باشند و وقتي گفته مي‌شود فعاليت جهادي، يعني با جان و دل براي رفع نيازهاي کشور تلاش کرده‌اند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در پيشرفت‌هاي هسته اي يک دوران بسيار سختي بر ما گذشت، در ساير پيشرفت‌ها مانند بايوتکنولوژي و فناوري اطلاعات نيز پيشرفت‌هاي خوبي انجام شده است و در جايي که تمرکز کرديم و وقت گذاشته‌ايم و از مزيت‌هاي کشور استفاده کرده‌ايم، جهش پديد آمده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان