arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

سردار نقدی: پرهیز از مشکلات نه تنها مشکلات را از میان نمی‌برد بلکه فرار کردن از مشکلات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تشکیل مجامع استانی بسیج، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های محلی باید در اولویت مجمع بسیج قرار گیرد و در این راه باید از ظرفیت‌های استانی استفاده و از محلات شروع شود.

سردار محمدرضا نقدی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در مجمع بسیج شهرستان رشت که با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش جایگاه ولایت در جامعه اظهار کرد: امروز تحت عنوان عقلانیت به جریان مبارزه با ظلم، ظالم و استکبار تهاجم می‌شود؛ گویی مبارزه با ظالم، غیرعقلانی است.

وی ادامه داد: صلح و سازش با ستمگر، خردورزی تلقی می‌شود و ایستادگی و مقاومت و جنگیدن با زورگویان بین‌المللی خلاف عقل و تدبیر وانمود می‌شود. اینگونه وانمود می‌شود که پرهیز از مشکل ارزش اساسی است که به هر قیمتی می‌توان بدست آورد.

نقدی با بیان اینکه "تن دادن به ذلت استعمار و استکبار صدها برابر خطرش بیشتر از مبارزه است"، گفت: مصداق این جمله نیز اقوامی هستند که از مبارزه با دشمنان فرار کردند. مبارزه با مشکلات، راه عقلا است. پرهیز از مشکلات نه تنها مشکلات را از میان نمی‌برد بلکه فرار کردن از مشکلات است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه "مبارزه با ظالم، اصالت دارد و کسی که در برابر ظالم مبارزه نمی‌کند، مواخذه خواهد شد"، افزود: کسانی که به سیره ائمه اعتقاد دارند در راه مبارزه قرار می‌گیرند زیرا تمامی ائمه با دشمنان مبارزه کردند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه "سیره پیامبر اکرم(ص) مبارزه با ظلم است"، گفت: پیامبر در طول 10 سال 70 جنگ انجام داد و حتی زمانی که در بستر بیماری بود سرباز به جبهه می‌فرستاد.

نقدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به میزان بدهی‌های آمریکا، اظهار کرد: آمریکا با چپاول‌بازی و شعبده‌بازی و غارت نفت عراق، کشورش را می‌چرخاند. سرنگونی و زوال، سرنوشت استکبار است. عقلانیت در مبارزه است و آن دسته از افرادی که در دامن استکبار قرار گرفتند، بدبخت شدند.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل مجمع بسیج نیز یادآور شد: مجمع بسیج، یک الگوی مدیریتی است که با نیازسنجی محلی در راستای برطرف کردن مشکلات و ارائه راهکارها قدم برمی‌دارد. برنامه‌ریزی‌های محلی باید در اولویت مجمع بسیج قرار گیرد و در این راه باید از ظرفیت‌های استانی استفاده و از محلات شروع شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از ساخت دو هزار سالن صالحین در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 500 سالن ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

نقدی در پایان، همفکری در برابر نیازسنجی‌های استانی و تعیین اولویت‌ها را از برنامه‌های در دستور کار بسیج در مجامع استانی عنوان کرد و گفت: در تمام حوزه‌ها باید بحث‌ها بصورت علمی‌تر دنبال شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
1
یعنی چی اون وقت؟!!
نظرات بینندگان