arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

رقابت بیش از ۱۹۰ هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد امروز دانشگاه آزاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از رقابت بیش از ۱۹۰ هزار نفر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر امروز در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

ناصر اقبالی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اعلام این خبر افزود:آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال دانشگاه آزاد در شش نوبت صبح و عصر از امروز پنج شنبه آغاز شده  و تا شنبه 10 خرداد ماه در حوزه های امتحانی تهران و 30 حوزه شهرستان  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این آزمون بیش از 550 هزار نفر داوطلب با یکدیگر به رقابت می پردازند، گفت: در آزمون امسال حدود 149 هزار نفر پذیرفته می شوند که نسبت به سال قبل بیش از 3 هزار نفر افزایش ظرفیت داشتیم.

اقبالی در مورد تعداد رشته / محل های انتخابی داوطلبان این دوره آزمون ارشد گفت: در این دوره داوطلبان از 120 مجموعه و 3741 رشته / محل  را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.

رئیس مرکز آزمون در خصوص رشته هایی که آزمون آنها بصورت تشریحی برگزار خواهد شد ،گفت: سوالات برخی از مجموعه های آزمون هنر و معماری مثل نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی، تصویرسازی، نقاشی، هنرهای نمایشی دارای آزمون تشریحی است، اما سایر مجموعه های امتحانی به شکل تستی برگزار خواهد شد.

اقبالی خاطر نشان کرد: هیچ یک از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دارای مصاحبه نخواهد بود.

رئیس مرکز آزمون گفت: پیرترین و جوان ترین شرکت کننده آزمون ارشد امسال مردی 71 ساله از تهران و خانمی 14 ساله از تهران است.



به گزارش آنا، در آزمون کارشناسی ارشد 93 به هر داوطلب متناسب با مجموعه امتحانی انتخابی در زمان ثبت‌نام، یک جلد دفترچه سئوال داده خواهد شد و هر داوطلب باید با توجه به رشته‌های انتخابی خود و اطلاعات مربوط به مواد امتحانی و ضرایب آنها به سئوالات دروس مربوطه پاسخ دهد.

بدیهی است برای یک رشته خاص از یک مجموعه امتحانی، آن دسته از دروسی که ضرایب آنها صفر درج شده در محاسبه نمره کل داوطلب جهت گزینش علمی آن رشته بی‌تاثیر بوده و داوطلب الزامی به پاسخگویی آنها ندارد، ولی در محاسبه نمره کل داوطلب در سایر رشته‌های متناظر با مجموعه امتحانی موثر خواهد بود.

لازم به ذکر است که زمان اختصاص داده شده جهت پاسخگویی به سئوالات بر مبنای کلیه دروس مجموعه امتحانی در نظر گرفته شده است.

پاسخ سؤالات تستی باید در پاسخنامه و در گزینه‌ای که صحیح به نظر می‌رسد و ردیف آن با شماره سؤال منطبق است، با مداد سیاه معمولی و به طور یکنواخت و پررنگ علامت‌گذاری شود.

در سؤالات تستی برای هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی، برای هر پاسخ غلط نمره منفی منظور می‌شود، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانند به آن جواب ندهند، زیرا به سؤالات بدون جواب، نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد.
نظرات بینندگان