arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

فغاني: جام‌جهاني فرصت آموزشي بزرگي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داور بين المللي فوتبال ايران گفت: دوست دارم وظيفه‌ام را به نحو احسن انجام دهم و حتي به عنوان داور چهارم سبب افتخار کشورم باشم.
 

  عليرضا فغاني که بامداد شنبه به همراه حسن کامراني‌فر براي حضور در مسابقات جام جهاني 2014 عازم برزيل خواهد شد.

به گزارش تسنيم، وي اظهار داشت: 10 روز مانده به آغاز جام جهاني کلاس‌هاي ما در برزيل برگزار مي‌شود و در اين مدت دوره‌هاي هماهنگي و آماده‌سازي را پيش‌رو خواهيم داشت و همچنين آخرين قوانين ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: گروه داوري کامل مسابقات مشخص است و من و کامراني‌فر تنها به عنوان داور چهارم در مسابقات جام جهاني حضور خواهيم داشت.

اين داور بين‌المللي فوتبال ايران در مورد اينکه کفاشيان گفته بود تلاش مي‌کند تا اين 2 داور بتوانند در جام جهاني قضاوت کنند تصريح کرد: ديگر براي چنين اقداماتي دير است چراکه تيم اصلي داوري گروه‌هاي سه نفره هستند. با اين حال حضور در جام جهاني را براي خودم يک فرصت و کلاس آموزشي بزرگ نگاه مي‌کنم چراکه چنين موقعيت‌هايي به ندرت پيش مي‌آيد.

فغاني با بيان اينکه برايم تفاوت ندارد در کدام ديدارها حضور خواهم داشت به تسنيم گفت: دوست دارم وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهم و حتي به عنوان داور چهارم سبب افتخار کشورم باشم.

وي درباره اينکه در صورت مصدوميت داوران شانس قضاوت در جام جهاني را خواهد داشت، يادآور شد: بله اما به چنين مسائلي فکر نمي‌کنم.

فغاني در مورد اينکه قضاوت داوران در جام جهاني 2014 برزيل چه اندازه دشوارتر از دوره هاي گذشته است، خاطرنشان کرد: سرعت فوتبال بسيار بالا رفته و اين مسئله مهمي است. با اين وجود روند آماده سازي داوران هم مطابق با پيشرفت‌هاي فوتبال بوده است.

نماينده داوري فوتبال ايران در جام جهاني 2014 درباره مراسم تجليلي که از سوي فدراسيون فوتبال برگزار شد گفت: بامداد شنبه عازم برزيل هستيم و به دليل آنکه نمي‌توانستيم در مراسم مربوط به تيم ملي با حضور رئيس جمهور شرکت کنيم اين مراسم روز چهارشنبه گذشته برگزار شد.

فغاني در مورد گلايه‌هاي مطرح شده در اين مراسم تاکيد کرد: بيشتر در دل‌هايمان را مطرح کرديم. کفاشيان هم دستور داد کميته داوران برنامه مدوني بدهد به هر صورت اگر حمايت باشد داوران ايراني مي‌توانند در جام جهاني هم قضاوت کنند. اين نگاه حمايتي نه نسبت به من و کامراني‌فر بلکه بايد نسبت به کل جامعه داوري باشد.
نظرات بینندگان