arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

مجید انصاری: سخن رهبر معظم انقلاب مهر صحت برسخن یاران امام و پایان بخش تردید بی پایه در رکن جمهوریت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جماران نوشت: این جا، «محله» امام خمینی است؛ بافت قدیم ده جماران، کوچه باریکی که به سختی خودرویی از آن عبور می کند؛ چند گام مانده به بیت امام خمینی، مسجد جامع جماران؛ مردمانی که سادگی و صمیمت و مفهوم هم محله ای بودن در چهره آن ها موج می زند، خالی از همه سازوکارها و مناسبات رسمی، عاشقانه، گرد هم آمدند تا برای بیست و پنجمین بار، خاطره پیرجماران و پنجاهمین سالروز قیام 15 خرداد؛ مبدأ انقلاب اسلامی به رهبری ایشان را در مراسمی متفاوت گرامی بدارند.

سید حسن خمینی اما، گرچه اکنون خود سال هاست که استاد درس خارج است، اما خمینی ها در محله امام خمینی بر خلاف تشریفات سیاسی مرسوم نه در صدر مجلس که در انتها و نزدیکترین نقطه مجلس به در خروجی نشستند. نه او که کارکنان دفتر سابق امام خمینی، شاگردان بزرگ و صاحب نام امام و همه روحانیون و شخصیت های برجسته فرهنگی ـ سیاسی در همانجا می نشینند.

مجید انصاری اما، سخنانش را در چنین مراسمی نه با تشکر از صاحب منصبان و شخصیت های بزرگ سیاسی که با تشکر از جمارانی های دوست داشتی و همسایگان شیفته خمینی عزیز آغاز می کند. او اما به رسم ادب از استاد سابق درس خارج خود در روزهای تحصیل آیت الله موسوی بجنوردی اجازه می طلبد و یادآور می شود: چراغ درخشان خانه امام و امید ملت ایران، حضرت آیت الله سید حسن آقای خمینی، حضرت آیت الله موسوی بجنوردی، حضرت آیت الله صانعی و بزرگان و عزیزانی  که از اصحاب امام بوده و هستند، امروز وجودشان گرمابخش فضای ایران اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.

در جماران استاد به مجلس شاگرد خود می آید و مجید انصاری که قصد ارائه تحلیلی تاریخی ـ سیاسی از منطق قیام پانزده خرداد ارائه دارد؛ ناخودآگاه در فضایی که تأثیرپذیری از امام و بیت امام را در چهره تک تک مردمان حاضر در مسجد جامع محله می توانی بینی، سخنرانی ای بیش تر عرفانی ـ تفسیری تا تاریخی ارائه می دهد. سخنانش همواره با آیات قرآن کریم پیوند می خورد، با گزاره هایی گاه آهنگین و لحنی دردمندانه که آدمی را به یاد سخنرانی های شریعتی می اندازد و ما را ناگزیر می سازد؛ بر خلاف رسم گزارش خبرهایی مرسوم، گزارش سخنرانی اش را تنها به داده های هرچند پراهمیت او را در حوزه ی سیاست فرونکاهیم و حتی المقدور گزارش کامل از سخنان او ارائه دهیم.

او البته معاون پارلمانی رییس جمهور است، سخنرانی انصاری داده هایی بسیار پر اهیمت در حوزه سیاست دارد؛ در این مراسم او با اشاره به سی دی سازی ها و بولتن سازی های علیه شخص رییس جمهور از ابلاغ دستور مقام معظم رهبری از سوی جانشین فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح مبنی درباره خاتمه یافتن بداخلاقی های سیاسی و خبر داد و با تأکید بر  آن که تنها امام نبود که تبعید؛ زندان، محکومیت به اعدام وزخم زبان هایی کشنده تر و زهرآگین تر از زخم شمشیر از سوی متحجرین را در مسیر به ثمر رسیدن نهضت 15 خرداد تحمل کرد؛ بی حرمتی ها و قدر نشناسی های برخی از سیاسیون نسبت به حواریون امام همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، و علمای بزرگ درس آموخته محضر امام خمینی همچون آیت الله صانعی و آیت الله جوادی آملی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تأکید کرد نباید یادمان برود که در دوران نهضت امام خمینی مردانی همچون اصحاب پیامبر در 13 سال مبارزات ایشان با کفار در مکه، شلاق ها خوردند و شکنجه شدند و زندان ها کشیدند و علم مبارزه به دوش کشیدند و نگذاشتند چراغ خانه امام خاموش شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری «اهداف و محتوا»، «رهبران و پدید آورندگان» و «دستاوردها» ی هر حادثه تاریخی را مهمترین زمینه های بررسی و تحلیل آن دانست و یادآور شد: قرآن کریم در نقل قصص تاریخی انبیا و امت های پیشین میان گذشته و حال پیوند برقرار می کند؛ به همین دلیل «وکذلک ننجى المؤمنین»، « و کذلک نجز المحسنین»، «و کذلک نجزالظالمین» پسوند بسیاری از داستان های قرآن کریم است. از این رو حادثه 15 خرداد نیز با چنین رویکرد روش شناختی ای در تحلیل تاریخ باید مورد تحلیل قرار گیرد.

وی قیام 15 خرداد را به مثابه «مبدأ یک انقلاب متفاوت»، بزرگترین حادثه نیمه دوم قرن بیستم و موثرترین حادثه سیاسی تاریخ معاصر دانست و با تأکید بر این که پیام نهضت 15 خرداد، در فضای داخلی و بین المللی ای بس نابسامان و غیرانسانی، سعادتمندی انسان ها، آزادی بشریت و مبارزه پیگیر با ظلم، استبداد و پلشتی ها است؛ ضرورت توجه به شرایط و زمینه های زمانی و مکانی و رهبری شکل گیری قیام 15 خرداد را یادآور شد؛ هم سنخی این قیام با پیام های بر آمده از بعثت انبیا را به بحث گذاشت و توضیح داد: این قیام نه در جست و جوی قدرت که با رسالتی الهی آغاز می شود و آدمی را به یاد لحظاتی می اندازد که پیام آور خاتم (ص) آنگاه که با کوله بار سنگین بعثت از فراز غار حرا به پایین می آید؛ فرمان می گیرد: «یا ایها المدثر، قم فانذر، و ربک فکبر،و ثیابک فطهر، و الرجز فاهجر» لحظاتی که خداوند به پیامبر خویش فرمان می دهد که ای جامه به خود پیچیده به پاخیز و جامعه خویش را تطهیر کن و برای نجات آن دست به انذار و تبذیر زن.

مجید انصاری افزود: پیامبر از نقطه بعثت، تغییر تاریخ بشر را آغاز کرد تا انسان های دربند جهالت و گمراهی و ظلم و ستم و آلودگی ها را رهایی بخشد« وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ» بار گران را از دوششان بر دارد و زنجیرهایشان را بگسلد و امکان زیست انسانی را برای آن ها فراهم کند؛ تا آنجا که «یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً»شوند و این انسان، وضعیتی می یابد که می تواند آزادانه، آگاهانه، داوطلبانه و موحدانه تنها خدا را پرستش کند و هر آنچه که غیر خداست در هر شکلی از اشکال بت ها، آن را فرور یزد. پیام 15 خرداد از چنین جنسی بود؛ از جنس آزادی بخشی انسان و پیوند میان آسمان و زمین!

وی بخش دیگری از پیام نهضت 15 خرداد را افسون زدایی از حوزه دین دانست و افزود: پیام نهضت 15 خرداد حاکی از آن بود که افسون «جدایی دین از سیاست»، و افسون این که دین در حوزه سیاسی و اجتماعی مسوولیتی ندارد؛ باید باطل شود. غبار بیش از هزار ساله ای که بر سیمای اسلام ناب محمدی نشسته است کنار رود؛ و این ادعای باطل که فقه و مرجعیت اسلامی و اسلام قلمروی مسوولیت و حدود اختیارات خود را صرفا در حوزه مسائل فردی انسان ها آن هم در محدوده طهارت و احکام فرعی تعریف کرده است؛ کنار گذاشته شود. آیات اجتماعی و سیاسی و احکام انسان ساز فقه جعفری به عرصه زندگی انسان ها راه یابد، قرآن از مهجوریت بیرون آید؛ و این شکوه ی پیامبر برطرف شود که  یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا!

مجید انصاری در یک نتیجه گیری از این بخش از سخنان خود درباره محتوای پیام نهضت 15 خرداد افزود: بی تردید پیام قیام 15 خرداد؛ استمرار همان پیامی بود که پیامبر در غار حرا دریافت کرده بود و همان پیامی که علی مرتضی بعد از 25 سال خانه نشینی درباره آن می گوید: اگر نبود پیمان خدا از عالمان دین که در برابر شکمبارگى ستمکاران و گرسنگى ستمکشان خاموشى نگزینند، افسارش را بر گردنش مى‏ افکندم و رهایش مى‏ کردم و در واقع پیام 15 خرداد، استمرار پیام کربلا و عاشورا بود؛ تا آنجه که می توان محتوای این پیام را عصاره اسلام در عصر کنونی دانست و امام به مصداق حدیث شریف امام صادق إِنَّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ؛ آمده بود تا مسوولیت و رسالت جامع پیامبران را در یک نظام سیاسی امروزین مستقر کند.

وی با اشاره به این که برخی وراثت انبیا را تنها به علم ایشان منحصر کرده بودند، گفت: اما امام در بحث ولایت فقیه وراثت علما را در این زمینه مطلق تلقی می کنند. از منظر ایشان این وراثت نمی تواند صرفا در علم انبیا خلاصه شود؛ چرا که انبیا تنها برای علم آموزی نیامده بودند؛ چنانکه «اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى» فرمانی سیاسی؛ «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ» فرمان جهاد و از جنس نظامی؛ «خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَکِّیهِم بِهَا» فرمان و منطقی برای نظام اقتصادی؛ و «إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُم بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَی» فرمان تشکیل نظام قضایی عادلانه توسط پیامبران است و بر این اساس امام به عنوان میراث دار مکتب انبیا، پیامی الهی و رهایی بخش را از مبدا پانزده خرداد به جامعه معاصر عرضه کرد .

دبیر مجمع روحانیون مبارز در دومین بخش از تحلیل خود درباره قهرمانان و پدید آوردندگان نهضت 15 خرداد، با اشاره به این که در رأس پدید آورندگان انقلاب اسلامی، امامی است که علی رغم ربع قرن گفتن و نوشتن و فیلم ساختن درباره او، هنوز حتی گوشه ای از اقیانوس ژرف شخصیت او بیان نشده است، به طرح سلسله ای از پرسش های بنیادین درباره شخصیت ایشان پرداخت که؛ چگونه می توان عرفان امام را در قالب الفاظ منتقل کرد؛ و مگر می توان شجاعت بی نظیر او را که همچون جدش ابراهیم خلیل یک تنه در برابر ظلم و جور ایستاد، بیان کرد. او عالمی جامع در رشته های مختلف اسلامی، مدیری مدبر و توانا و در اوج مهارت مدیریت بحران بود که حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن را به اثبات رساند. انسانی که در فقه صاحب مکتب است. در میدان اصول یک اصولی بزرگ صاحب مکتب است. در عرصه فلسفه با شجاعت فلسفه صدرایی را نقد می کند. در میدان عرفان نظری مکتبی نوین بر پایه نظریات پیشرفته عرفانی ارائه می کند و در عرفان عملی به اوجی می رسد که درک آن برای ما بسیار دشوار است. در میدان عمل و خودسازی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره امام توصیفی زیبا دارند آنجا که فرمودند امام معصوم نبود اما تا مرزهای عصمت به پیش رفته بود. انسانی که از ابتدای جوانی تا لحظه رحلتش هیچ یک از دوستان و خانواده اش هیچ گناه حتی صغیره ای از او ندیده اند و در ساحت قدسی او امکان گناه کردن و ظلم کردن نبود.

انصاری در ادامه سخنان خود در مسجد جامع جماران به تشریح تکلیف مداری و رودیکرد الهی امام خمینی پرداخت و افزود: اگر بخواهیم امام را در یک جمله تعریف کنیم؛ باید بگوییم مسلمانی تمام عیار که صرفا بر صراط تکلیف حرکت می کرد. مردی بزرگ که در قلب او جز خشیت الهی نیست، احدی را غیر خدا نمی بیند. از هیچ قدرت و عاملی غیر خدا خشیت ندارد. انسانی روشن بین، تیزهوش، زمان شناس که هرگز دچار تحجر نشد.

وی درباره رویکرد ضدتحجر امام خمینی توضیح داد: امام در قالب الفاظ و ظواهر شرعی متوقف نشد و روح دین را که منطبق با فطرت در نظام تکوین آفرینش است در قالب زمان و مکان و اثر گذاری آن در اجتهاد به میدان آورد و تصویری پرجاذبه از اسلام ارائه داد و توانست با روح بلند آموزه های اسلامی، یک موج انسانی و روشنفکری را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران، معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه سخنان خود در مسجد جامع جماران، یادآور شد: امام اما، در این مسیر تنها نبود، باید یاران و حواریون امام را کسانی که در دوران زجر، دورانی که با امام بودن جز خطر زندان و اعدام و شکنجه و تبعید و محرومیت و زخم زبان شنیدن از دوست و دشمن نداشت؛ شناخت و اجر نهاد. امیرالمومنین (ع) می فرمایند، اگر کسی به عالم و دانشمندی را احترام گذارد؛ در واقع به خداوند احترام گذاشته است. اگر امروز عارضه بداخلاقی در گوشه ای به چشم می خورد، احترام ها کنار رفته و حرمت پیش کسوتان و ریش سفیدان و عالمان وارسته حفظ نمی شود؛ بر خلاف آموزه های دینی است.

وی با تأکید بر این که یاران امام در این میدان بسی سختی ها کشیدند، گفت: تنها امام نبود که تبعید شد، زندان رفت، محکوم به اعدام شد و زخم های زبان هایی کشنده تر و زهرآگین تر از زخم شمشیر را از سوی مقدسین و متحجرین کم دانش و کم خرد تحمل کرد؛ یاران امام هم در این میدان شکنجه ها دیدند؛ زندان ها رفتند. با کمال تأسف برخی از این یاران از میان ما رفته اند و دیگران هم خواهند رفت و این حسرت به جای می ماند که چرا این قدرشناسی آن گونه که باید صورت نگرفت. گر چه قاطبه مردم ایران به فضل پروردگار قدرشناس هستند؛ اما نباید یادمان برود که در دوران نهضت امام مردانی علم مبارزه را به دوش کشیدند و بزرگانی نگذاشتند چراغ خانه امام خاموش شود.

مجید انصاری با یادآوری این که بزرگانی در طول مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پشت پا به راحت دنیا زدند و سلول های اوین و قصر و کمیته مشترک ضد خرابکاری را بر خانه امن یا حوزه علمیه قم ترجیح دادند؛ افزود: بزرگانی همچون مرحوم آیت الله طالقانی، آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله صانعی، آیت الله جوادی آملی و دیگرانی که اگر بخواهیم نام آن ها را برشماریم؛ فهرستی افتخار آمیز خواهیم داشت؛ کسانی هستند که به پای نهضت امام همچون اصحاب پیامبر در 13 سال مبارزات ایشان با کفار در مکه، شلاق ها خوردند و شکنجه شدند و زندان ها کشیدند. برخی از این بزرگان چنان شکنجه شده بودند که گوشت کف پایشان ریخته بود و فاصله بین سلول ها را سینه خیز می رفتند.

معاون رییس جمهور از جوانان امروز درخواست کرد؛ ضمن مطالعه تاریخ معاصر انقلاب، به موزه عبرت؛ یا کمیته ضد خرابکاری سابق بروند؛ جایی که در و دیوار به  ایستادگی و مقاومت مردانی بزرگ گواهی می دهد. مردانی که اگر نبودند نهضت امام خاموش می شد و اگر خطر پذیری آنان نبود پیام نجف به ایران نمی رسید.

وی برای جوانان امروز یادآور شد: دوران امروز، دوران اینترنت و ایمیل و گوشی های پیشرفته همراه و انتقال آسان ارتباطات است. اما این که برای انتقال یک کاست سخنان امام، نوار آن را از داخل جلدش بیرون بیاورند و دور پای خود بپیچنند تا مبادا مأموران گمرک و ساواک ببینند و نوار را ا این گونه به ایران منتقل کنند و در زیر زمین ها به تکثیر اطلاعیه های امام بپردازند؛ و در زیر شکنجه های طاقت فرسا تحمل کنند و لو ندهند یاران را و بلال وار و عمار وار و سمیه وار، مقاومت کنند؛ شاید برای برخی قابل تصور نباشد.

دبیر مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: مردان و زنانی برزگ در نهضت قیام پانزده خرداد مقاومت کردند. باید از مردمانی که از ورامین کفن پوشیدند و مردان و زنانی که از قم حرکت کردند و زنانی که به حرم آمدند و برای آزادی امام فریاد زدند؛ یا «مرگ، یا خمینی» و قم را به حرکت درآوردند؛ باید قدر شناسی شوند.

انصاری دیگر موضوع ضروری برای بررسی قیام پانزده خرداد را دستاوردهای این قیام دانست و ادامه داد: پیام این قیام، پیام بعثت، قهرمانان این قیام، همانند قهرمانان بعثت، در رأس آن ها امام؛ پیشوای بی نظیری که به جرأت می توانم بگویم «إِنَّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ» اگر یک مصداق اتم داشته باشد؛ کسی جز امام بزرگوار در تاریخ شیعی نیست البته این سخن به معنای قدرنشانسی از دیگر علمای بزرگ نیست. شیخ مفید ها و شیخ طوسی ها ، سید مرتضی ها، شهید اول و شهید ثالث و آخوند خراسانی ها و دیگران بودند، اما هر یک در یک بعد یا دو بعد توانستند بار رسالت پیامبران را به دوش کشند؛ آن که این بار را در همه عرصه ها به دوش کشید امام بود.

وی یاران امام را همچون یاران پیامبر (ص) و سید الشهدا(ع) دانست که مردانه ایستادند و بعد از پیروزی انقلاب به گستره ایران همانند اصحاب بدر، پابه پای امام مبارزه کردند، شهید دادند، استوار ماندند و در ادامه تأکید کرد: باید قدر همه این پیشکسوتان به خوبی دانسته شود که سبقت در اسلام و جهاد یک ارزش است.

معاون رییس جمهور دستاورد قیام پانزده خرداد و میراث امام خمینی را نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این نظام میراث نهضت 15 خرداد است میراث امام و یاران شکنجه دیده و فداکار امام بزرگوار است. حفاظت از این نظام وظیفه آحاد ملت و به ویژه مسوولان نظام است و در این زمینه ما نخست دربرابر  ساختار سیاسی جمهوری اسلامی مسوولیت داریم.

انصاری جمله ای مهم در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مراسم بیست و پنجمین بزرگداشت امام خمینی پایان بخش برخی از سخنان بی پایه ای دانست که در پی ایجاد تردید در جمهوریت نظام  و نقش مردم در سرنوشت خویش هستند، و افزود: ایشان تأکید کردند که امام از جایگاه اسلام و فقه، سپردن کار کشور به مردم از طریق انتخابات را مطرح کردند و این حرکت از اسلام سرچشمه گرفته است.

دبیر مجمع روحانیون مبارز افزود: این سخن را بارها یاران امام گفته بودند؛ امروز هم مهر صحتی بر این سخن گذاشته شد و بنابراین هر عاملی که بتواند جمهوریت نظام را تضعیف و در مسیر اعمال خواست مردم مانع ایجاد کند و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور را کم رنگ کند؛ در حقیقت یک حرکت ضد انقلابی و نهضت ضدپانزده خرداد انجام ایجاد کرده است. از این منظر همه باید پاسدار حرمت رأی مردم باشیم؛ این وظیفه برای مسوولان بیش از گذشته است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که آنچه که مهم تر از شکل نظام است؛ محتوای آن است؛ افزود: باید مراقبت کنیم نظام ما نظامی اسلامی است و هرجا که عدالت در قضاوت، اقتصاد، سیاست، توزیع امکانات، رسانه و برخورداری افکار و جریانات از عدالت رسانه ای از دست برود؛ نقصانی بر محتوای اسلامیت این نظام خواهد بود؛ همچنان که در یک نظام اسلامی به هیچ وجه، وجود فقر، تبعیض، جهل، تحجر، بداخلاقی سیاسی، رواج تهمت، دروغ و گناهانی از این دست پذیرفته نیست؛ و نه تنها در یک جامعه اسلامی که در یک جامعه انسانی منصف هم؛ همه باید تلاش کنند میکروب ها و ویروس هایی از این دست را که می تواند یک نظام سیاسی تهدید کنند؛ از میان بردارند.

وی با اشاره به این که امروز  به لطف خداوند، با شکل گیری حماسه 24 خرداد، زمینه تحقق آرمان های 15 خرداد بیش از گذشته آماده است؛ گفت: دولت برای خدمتگذاری مردم پا به میدان نهاده است. این کشور باید ساخته شود و به نقطه ای از پیشرفت برسد؛ تا کسانی که امام را ندیده اند احساس کنند که مدیریت دینی ظرفیت اداره بهینه کشور را  دارد و کشور و زندگی شان به لحاظ اخلاقی و امنیتی یک سر و گردن جلوتر از دیگران است.

معاون رییس جمهور نتیجه گرفت: اگر در صدد دفاع از امام و ولایت هستیم هیچ دفاعی موثر تر از ساختن کشور و اتحاد و انسجام ملی در عرصه اداره کشور نیست، امروز که جهان اسلام در  آتش اختلاف جهالت گروه های تکفیری می سوزد. نباید اجازه داد در ایران با نگاهی تنگ نظرانه زمینه های خشونت شکل گیرد، به بهانه دفاع از اهل بیت به اختلاف میان شیعه و سنی دامن زده شود و بستر فعالیت گروه های تکفیری و سلفی و وهابی در کشور فراهم شود.

انصاری با تأکید بر این که همگان به خصوص جریانات سیاسی و رسانه ای باید در حمایت از دولت برای توسعه سرمایه گذاری و کارآفرینی و رفع فقر و بیکاری از جامعه کمک کنند؛ گفت: دولت با مشکلاتی بسیار بزرگ در منابع مالی  و هزینه اجرایی کشور، اشتغال مواجه است و گشودن این مشکلات و معبرها سخت تر از گشودن معبرهای شب عملیات در میدان مین است. این عرصه، عرصه ای است که هم دشمنی دشمنان و تحریم تحریم گران بر دشواری عمل در آن افزوده است و هم برخی از اقدامات نابخردانه ای که متأسفانه داخل بوده و هست!

وی با تأکید بر این که معبرهای سخت سیاست خارجی باید گشوده شود، گفت: دولت قهرمانی از مردان دیپلماسی کشور با سیاست های مورد تأیید رهبری و نظام را به میدان فرستاده است. مذاکرات هسته ای در جریان است و البته هم تأکید بر حفظ حقوق مردم است هم رییس جمهور فرهیخته ما و تیم منتخب او استاد این عرصه هستند؛ اما کاری سخت و نفسگیر است. لابی صهیونیسم، ارتجاع عرب و منافقان در یک مثلث شوم در تلاشند که مبادا تحریم ها از سر ملت ایران برداشته شود. نان آن ها در تحریم ملت ایران است؛ البته برخی از گروه های داخل کشور هم که نان و نامشان در تحریم بوده نیز احساس خطر می کنند.

معاون رییس جمهور در ادامه سخنان خود متذکر شد: اما ملت ایران باید بداند دولت مصمم است به تحریم های ظالمانه علیه ملت پایان دهد و با ارتقا جایگاه سیاسی و منزلت اجتماعی ملت ایران در عرصه جهانی بتواند زمینه جذب سرمایه های داخلی و خارجی را فراهم کند. لذا پیشنهاد طرح «جهان علیه خشونت و افراطی گری» را رییس جمهور در سازمان ملل مطرح کردند و به اجماع رسید. در داخل هم بنای دولت پرهیز از حاشیه پردازی است. بنای دولت کار کردن در میدان است. دولت دست همه جریانات سیاسی از اصولگرا و اصلاح طلب را به گرمی برای همکاری می فشارد؛ دولتی اعتدال پیشه و متکی بر آرمان های امام که امروز فراروی ماست.

انصاری با اظهار تأسف از این که متأسفانه همچنان بسیاری بداخلاقی ها وجود دارد؛ یادآور شد: هنوز 8 ماه بیشتر از عمر دولت نگذشته بود که سی دی سازی ها و بولتن سازی ها در مقیاسی گسترده انجام شد. باید این بداخلاقی ها خاتمه یابد. این دستور رهبری است؛ کتبا هم از سوی جانشین فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده است؛ و هم حجت عقلی، هم حجت شرعی و هم حکمی قاطع است. همگان به گونه ای که باید همراهی و همکاری کنند تا دولت بتواند پیمانی که با مردم بسته است را به نحو احسن جامعه عمل بپوشاند.
برچسب ها: یاران امام
نظرات بینندگان