arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

نظر نهایی عراقچی پیرامون نتیجه مذاکره با روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پایان دیدار با هیات روس در رم ، این مذاکره را بسیار خوب و مفید عنوان کرد و گفت: همواره گفتگو و تبادل نظر در مورد موضوع هسته ای میان تهران و مسکو به صورت مستمر وجود داشته است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، هیات های مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز در شهر رم  پایتخت ایتالیا دیدار و گفتگو کردند.
 
در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک در وین، هیات جمهوری اسلامی ایران با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان با هیات روس به سرپرستی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این  کشور در گروه پنج بعلاوه یک ، در رم گفتگو کردند.
 
عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در رم این مذاکره را بسیار خوب و مفید عنوان کرد و گفت: همواره گفتگو و تبادل نظر در مورد موضوع هسته ای میان تهران و مسکو به صورت مستمر وجود داشته است.
 
وی افزود: در این گفتگوها مسائل مطرح شده در مسائل هسته ای مورد مشورت قرار گرفت.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران همچنین با اشاره به مذاکرات سه روز پیش خود با طرف های امریکایی و فرانسوی در ژنو سوئیس، بار دیگر تاکید کرد: حفظ حقوق ملت ایران خط قرمز مذاکرات است.
 
عراقچی همچنین در مورد مذاکرات هیات ایرانی با برخی از کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک گفت: هدف مذاکرات دوجانبه ای که در چند روز اخیر با کشورهای مختلف صورت گرفت، برای حل اختلافات نبوده است چرا که مذاکره اصلی هفته اینده در وین صورت می گیرد.
 
وی افزود:هدف این مذاکرات برای گفتگو و تبادل نظر و همچنین شناخت بیشتر به مواضع یکدیگر بوده که فکر می کنم از این جهت این مذاکرات مفید بوده است.
 
عراقچی در عین حال تاکید کرد: اختلافات هنوز وجود دارد و حتی در برخی از موارد این اختلافات عمیق هستند اما تلاش ما نزدیک کردن این اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه های طرفین با یکدیگر است.  
 
وی بار دیگر تاکید کرد: البته با توجه به این که موضوعاتی که در دستور کار است موضوعات پیچیده ای است کار ساده نیست.
 
دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا و حضور در نشست شورای اروپایی روابط خارجی، از دیگر برنامه های سفر دو روزه هیات جمهوری اسلامی ایران در رم است.
برچسب ها: مذاکره ، هسته ای ، وین ، مسکو
نظرات بینندگان