arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

آسوشیتدپرس: ایران و نیجریه در آستانه رویارویی/آنچه باید در مورد این دو تیم بدانید

تیم های ملی فوتبال ایران و نیجریه در آستانه رویارویی خود در رقابت های جام جهانی برزیل در کوریتیبا، یک مورد مشترک دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آسوشیتدپرس نوشت: تیم های ملی فوتبال ایران و نیجریه در آستانه رویارویی خود در رقابت های جام جهانی برزیل در کوریتیبا، یک مورد مشترک دارند.

به گزارش «انتخاب»، زمانی که تیم های ملی فوتبال ایران و نیجریه روز دوشنبه مقابل یکدیگر قرار بگیرند، هر دو تیم تلاش خواهند کرد نخستین پیروزی خود را در رقابت های جام جهانی پس از جام جهانی 1998 فرانسه به دست آورند.

در حالی که آرژانتین امید اصلی صعود از گروه اف رقابت های جام جهانی برزیل است، ایران و نیجریه به همراه تیم ملی فوتبال بوسنی هرزگوین برای قرار گرفتن در رده دوم این گروه رقابت خواهند کرد.

هر چند تیم ملی فوتبال نیجریه اغلب تیمی قدرتمند در فوتبال آفریقا محسوب می شود، این تیم در هیچ یک از بازی های خود در مرحله نهایی جام جهانی در پی غلبه بر تیم ملی فوتبال بلغارستان در مرحله گروهی در 16 سال قبل، به پیروزی دست نیافته است. از آن زمان، تیم ملی فوتبال نیجریه دو جام جهانی نسبتا ملال آور برای این تیم را پشت سر گذاشته است.

قهرمان کنونی آفریقا طی چند سال گذشته با مربیگری استفن کشی Stephen Keshi در مسیر موفقیت قرار گرفته است. استفن کشی در جام جهانی 1994 برای تیم ملی فوتبال نیجریه بازی کرد.

استفن کشی به نظر می رسد از این که تیمش نتوانست در هیچ یک از سه بازی دوستانه خود پیش از آغاز رقابت های جام جهانی به پیروزی دست یابد، نگران نیست.

استفن کشی گفت :« نگرانی من این است که چگونه بازیکنان را به روالی که عادت داریم بازی کنیم بازگردانم زیرا مدت هاست که این بازیکنان از هم دور بوده اند و کنار هم بازی نکرده اند ».

استفن کشی تعدادی از بازیکنان بسیار باتجربه را در اختیار دارد که بسیاری از آنها برای برخی باشگاه های بزرگ اروپایی بازی می کنند.

آخرین پیروزی ایران در رقابت های جام جهانی مقابل آمریکا بود.

به رغم آماده سازی ها و تدارکات بی نظم که شامل بازی های دوستانه نه چندان کافی و قید و بندهای مالی بود، ایران رقیبی آسان نخواهد بود. با حضور کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم فوتبال رئال مادرید و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال پرتغال در راس این تیم، شکست دادن ایران برای نیجریه دشوار خواهد بود.

کی‌روش برای تقویت خط حمله تیم خود، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه را متقاعد کرد برای کشور زادگاه خود به میدان بروند. هر دوی این بازیکنان نقشی کلیدی را در صعود ایران از مرحله مقدماتی در آسیا و قرار گرفتن در صدر گروه خود ایفا کردند آنهم در گروهی که کره جنوبی در آن حضور داشت.

قوچان نژاد مهاجمی سریع و تند و تیز است که در 14 بازی 10 گل برای تیم ملی فوتبال ایران به ثمر رسانده است.

جواد نکونام 33 ساله هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در زمین بازی بر عهده خواهد داشت و این احتمالا آخرین حضور وی در رقابت های جام جهانی خواهد بود. وظیفه نکونام این است که حملات تیم مقابل را متوقف کند و تیمش را در حالت ضد حمله قرار دهد. به رغم تجربه ناامید کننده در سال 2006، تجربه نکونام برای ایران می تواند بسیار ارزشمند باشد.
نظرات بینندگان