arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

علت عدم تشکیل جلسه ستاد ملی زن وخانواده از زبان معاون روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


با گذشت حدود 9 ماه از آغاز به کار معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری هنوز ستاد ملی زن و خانواده تشکیل نشده است؛ ستادی که با حضور رییس جمهور یا معاون اول و 6 وزیر از دولت، نمایندگان قوای مقننه و قضائیه و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برگزار شود. معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره علت برگزار نشدن جلسه این ستاد گفت: به دستور جلسه خاصی که نیازمند حضور رییس جمهور باشد، نرسیده‌ایم البته تا پایان سال این جلسه برپا می‌شود.

شهیندخت مولاوردی افزود: کارکارشناسی باید روی دستور جلسه ستاد ملی زن و خانواده انجام شود چون در جلسه ستاد، وقت کارشناسی نیست؛ بلکه زمان تصمیم‌گیری است. با این حال به طور قطع یکی، دو جلسه ستاد ملی زن و خانواده را در سال جاری برگزار می‌کنیم.

وی درباره لایحه تامین امنیت زنان نیز گفت: همزمان با لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، ماده 227 قانون پنجم توسعه مطرح است که در آن بر ضرورت تدوین سند ملی امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی اشاره شده است. این سند با مشارکت وزارت کشور در دستور کار است و بنا به قول فهیمه فرهمندپور-مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده- تا آخر تیرماه آماده می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: مشترکات لایحه تأمین امنیت زنان در برابرخشونت و لایحه ملی تامین امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی را بررسی و قوه قضاییه را هم وارد کردیم، چون ایراد وارده به لایحه تامین امنیت زنان ، ورود به آن به مقوله مجازات‌هاست که موجب قضایی شدن آن می‌شود و باید از طریق قوه قضاییه ارایه شود. بنابراین قسمت قضایی را جدا کردیم و قرار است با همفکری قوه قضاییه در قالب لایحه جدید تعزیرات مطرح شود.

مولاوردی در پایان گفت: سایر بخش‌های این لایحه به صورت حمایتی و پیشگیری از خشونت علیه زنان و تأمین امنیت آنان است که در حال آماده‌سازی آن هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان