arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

افزایش احتمال حضور وزیران خارجه 1+5 در وین در روزهای آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع آگاه از افزایش احتمال حضور وزیران امورخارجه کشورهای 1+5 در وین در روزهای آخر هفته ( جمعه ، شنبه و یکشنبه) خبر داد و گفت: احتمالا وزیران امور خارجه کشورهای طرف مذاکره با ایران برای کمک به دستیابی به توافق،آخر هفته به وین خواهند آمد

این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در وین،تاکید کرد: البته حضور وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 در وین را نباید به معنی رسیدن به توافق نهایی تلقی کرد.

به گفته این مقام آگاه، وزیران امور خارجه بعد از کمک به روند توافق در روزهای آخر هفته به وین سفر می کنند و دوباره به پایتخت های خود باز می گردند و مذاکرات در مسیر نگارش متن همچنان ادامه خواهد داشت.

ششمین دور مذاکرات هسته ای به میزبانی پایتخت اتریش که آخرین مرحله از این مذاکرات قبل از تاریخ 20 جولای به عنوان فرصت تعیین شده در توافق موقت ژنو برای دستیابی به توافق جامع هسته ای خواهد بود،از روز چهارشنبه 11 تیرماه با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و 1+5 به سرپرستی محمد جواد ظریف و کاترین اشتون آغاز شده و قرار است به صورت مستمر تا 29 تیرماه ادامه داشته باشد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به وین به منظور انجام ششمین دور مذاکرات هسته ای، در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: اگر طرفین ما برای دستیابی به توافق جامع اراده سیاسی داشته باشند من و همکارانم با آمادگی کامل برای تحقق این هدف به وین آمده ایم.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید براینکه درمذاکرات زیاده خواهی ها و تحمیل را نخواهیم پذیرفت، افزود: هر زمانی که انتظارات بیش از اندازه و زیاده خواهی هاوجود داشته باشد،مانع پیشرفت مذاکرات خواهد بود و این یک اصل است .

ظریف خاطرنشان کرد: ما هیچ چیزی بیشتر از حقوق خود نمی خواهیم و آماده هستیم تا نگرانی های بین المللی را هم برطرف کنیم اما معتقدیم که تحمیل نظرات راه مذاکره نیست و هیچوقت به تحمیل تن نداده و در این دور از مذاکرات نیز هیچ تحمیلی را نخواهیم پذیرفت.

وزیرخارجه ایران همچنین بعد از ظهر امروز (سه شنبه) بعد از پایان نشست چهار ساعته با کاترین اشتون با هدف ارزیابی و بررسی روند نگارش متن طی روزهای گذشته مذاکرات وین 6،با قدردانی و تشکر از رهبر معظم انقلاب به خاطر حمایت های ایشان از گروه مذاکره کننده هسته ای،تاکید کرد: به طور قطع اگر حمایت های رهبری معظم نبود هیچ توفیقی برای ما در مذاکرات هسته ای ممکن نبود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اظهارات روز گذشته در جمع کارگزاران و مسئولان نظام تأکید کردند: ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.


نظرات بینندگان