arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۹۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۳

کپی کاری که از عدم اشاره به منبع اقتباس در «هفت سنگ» می نالد!

اظهارات قاسم خانی در حالی مطرح می شود که سریال پاورچین که اکثر داستان های آن توسط او و برادرش پیمان قاسم خانی نوشته می شد، کپی لحظه به لحظه از سریال «Friends» (دوستان) بود و هیچگاه اشاره ای به نام این سریال در تیتراژهای سریال پاورچین نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهراب قاسم خانی فیلمنامه نویس در گفتگویی از عدم اشاره به منبع اقتباس در سریال هفت سنگ انتقاد کرده است.

به گزارش «انتخاب»، وی درخصوص تشابه سریال «هفت سنگ» با سریال آمریکایی «خانواده مدرن» (Modern family)،‌ اظهار کرد: من آن سریال آمریکایی را دیده‌ام، بخش‌هایی از سریال «هفت سنگ» را نیز دیده‌ام و مشکلی با این قضیه ندارم که اقتباس است، برداشت است و یا کپی، اما تنها مشکلی که از همان ابتدا داشتم این بود که آدم اگر اقتباس می‌کند، بگوید. در نتیجه باید در تیتراژ ذکر می‌شد.

وی 90 درصد از دلیل ذکر نکردن منبع اقتباس را به اجازه ندادن تلویزیون نسبت داد و گفت: درج نکردن منبع اقتباس مشکل تلویزیون است و مشکل سازندگان این سریال نیست و این مشکل مسئولان تلویزیون است که سریال‌ها را ببینند و تصویب کنند. این خیلی بد است که سریال «Modern family» را اصلا ندیده‌اند. تازه شورای نظارت این سریال را نگاه می‌کند تا ببیند چقدر«هفت سنگ» شبیه «خانواده مدرن» است. این، نشانه بدی است؛ نشان‌دهنده‌ی این است که تصمیم‌گیرندگان در مورد سریال‌های ما، از فضای سریال‌های دنیا عقبند یا اصلا در جریان نیستند. در نتیجه این اولین چیزی است که نشان می‌دهد تلویزیون ضعف دارد.

اظهارات قاسم خانی در حالی مطرح می شود که برخی از قسمت های سریال پاورچین که اکثرا توسط او و برادرش پیمان قاسم خانی نوشته می شد، کپی لحظه به لحظه از سریال «Friends» (دوستان) بود و هیچگاه اشاره ای به نام این سریال در تیتراژهای سریال پاورچین نشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
9
41
تذکر آخر خبرتون نابجا بود ایشون هم فرمودند مشکل تلویزیون است نه سازندگان به نوعی از فیلمنامه نویس و سازندگان دفاع کردند
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
6
37
پی معلوم میشه شما هم سریال دوستان (friends) رو ندیدین چون این دو تا هیچ ربطی به هم دیگه نداشتن
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
29
چی میگی عمو friends چیکار داشت به پاورچین!!! کاش اگه میخواستن کپی کنند همون friends رو کپی می کردن
نظرات بینندگان