arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۳

حاشیه‌های کنفرانس خبری جان کری/ حضور سگ‌های امنیتی در محل برگزاری نشست خبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از نخستین ساعات صبح روز سه شنبه، خبرنگاران و خودروهای رسانه های خبری ایرانی و خارجی یکی پس از دیگری وارد مرکز رسانه ای (آستریا سنتر وین) توقف می کردند و محل حضور خبرنگاران جوی متفاوت با روزهای قبل را تجربه می کرد.


به گزارش نامه نیوز؛ دقایقی نگذشته بود که سالن خبرنگاران مملو شد از خبرنگارانی که خود را برای کنفرانس خبری «جان کری» وزیر خارجه آمریکا آماده می کردند؛ خبرنگاران رسانه های خارجی با نظمِ خاصی در طرف سمت چپ سالن نشسته بودند؛ صندلی های جلو سالن اما از قبل رزرو شده بود و کاغذهایی با اسم رسانه بر روی آن گذاشته شده بود.

چند ردیف آن طرف تر اما بیش از 20 دوربین فیلمبرداری آماده شده بود و خبرنگاران رسانه های تصویری و شنیداری در حال تهیه گزارش بودند؛ در این بین خبرنگار الجزیره انگلیسی نیز حضور داشت و خبر نزدیک بودن برگزاری کنفرانس خبری جان کری را مخابره می کرد.

خبرنگاران ایرانی نیز در طرف سمت راست سالن حضور داشتند؛ خبرنگاران رسانه های تصویری، نوشتاری و شنیداری هریک به نحوی خود را برای پوشش مناسب کنفرانس خبری وزیر خارجه آمریکا پس از گذشت سه روز از حضور وی در وین و برگزاری سه دوره مذاکرات فشرده دو جانبه با وزیر خارجه ایران آماده  می کردند.

در بحبوبه سروصدای خبرنگاران و نزدیک شدن به زمان برگزاری کنفرانس خبری، مایکل مان، سخنگوی اشتون و آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا وارد سالن شدند و به میان خبرنگاران رفتند و به سوال های آنان پیرامون مذاکرات پاسخ دادند. نیروهای امنیتی سگ های پلیس را به روی سن بردند و به مدت چند دقیقه به طور کامل آن محل را مورد بررسی قرار دادند.

در همین لجظه «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز وارد سالن شد و در اولین ردیف نشست و نیروهای امنیتی ویژه ای نیز در محل درب ورودی سالن به روی سن قرار گرفتند.

فضای ویژه ای بر آستریا سنتر حاکم بود، در حالی که اغلب خبرنگاران مقابل لپ تاپ خود نشسته بودند و منتظر شنیدن نتایج مذاکرات فشرده طریف و کری بودند، وزیر خارجه آمریکا با گام هایی تند وارد سال شد و پشت میکروفن قرار گرفت و کمی آنطرف تر نیز «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ایستاد.

به محض ورود جان کری سالن مملو از خبرنگاران وارد سکوتی شد که تنها صدای شات دوربین های خبرنگاران شنیده میشد، صدایی که تا چند ثانیه ممتد پشت سر هم ادامه داشت و در نهایت کری از دیدارهای چندین باره خود با ظریف گفت.

وی در ابتدا توضیحاتی درباره حضور در وین و مذاکراتش با وزیر خارجه ایران اشاره کرد و سپس ماری هارف با نام بردن از چند خبرنگار از آنها خواست تا سوالات خود را از وزیر خارجه آمریکا بپرسند. پس از آن سه خبرنگار رسانه های خارجی حاضر در محل سوالات خود را از جان کری پرسیدند و جان کری نیز پاسخ های نسبتا طولانی داد.

پس از آنکه کری به سومین سوال پاسخ داد به همراه ماری هارف سالن را ترک کرد تا بار دیگر مرکز استریا سنتر در همهمه‌ی خبرنگاران حاضر در محل فرو رود.
نظرات بینندگان