arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۳

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام تروریستی در افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب تاسف و تاثر ایران را در خصوص اقدام تروریستی گروه های افراطی در استان پکتیکای افغانستان ابراز و آن را محکوم کرد.

یک عامل انتحاری روز سه شنبه خودروی بمب گذاری شده خود را در بازار شهرستان ˈاورگونˈ در استان جنوبی پکتیکای افغانستان منفجر کرد که بر اثر آن دستکم 25 غیر نظامی کشته و 120 دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «مرضیه افخم» با محکوم کردن این اقدام تروریستی خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز انزجار از اقدامات تروریستی و افراط گرایانه، طرح و ایده ˈ جهان عاری از خشونت و افراطی گری ˈ رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران را مبنای روشن و محکمی برای حرکت مصمم کشورها در مسیر مبارزه با افراط گرایی و تروریسم می داند.

وی افزود: برای تحقق این طرح و ایده که زمینه ساز امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی خواهد بود، همکاری جمعی و عزم جهانی ضروری است .

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با خانواده های آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد و به ملت و دولت برادر افغانستان تسلیت گفت و از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان