arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۳

بروجردی: پیام تمدید گفت و گوهای وین، اراده طرفین در رسیدن به توافق جامع و نهایی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام تمدید گفت و گوهای وین برای افکار عمومی جهان این است که طرفین اراده رسیدن به یک توافق جامع، نهایی و گام آخر را دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره تمدید چهار ماهه توافق وین گفت: طرفین پذیرفتند که توافق وین 4 ماه دیگر تمدید شود البته این به هیچ وجه به این معنا نیست که ما در 4 ماه آینده مواضعمان تغییر می کند.

بروجردی افزود: آنچه که به عنوان مصوبه شورای عالی امنیت ملی در اختیار تیم مذاکره کننده هسته ای است مبتنی بر همه موازین و قواعد بین المللی از جمله ان پی تی و مقررات آژانس است.

وی تاکید کرد: ما تصمیم گیری کردیم برای دفاع از حقوق هسته ای ملت مان به توافق برسیم.

رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: که امریکا در طول این مدت دست از زیاده خواهی های خود بردارد و به گونه ای عمل کند که خروجی این 4 ماه توافق نهایی باشد.

بروجردی تاکید کرد: اصرار ما بر مواضعمان این است که این کف مطالبات ماست.

وی ادامه داد: طرف مقابل هم با فشار امریکا دنبال زیاده خواهی است ولی اگر دنبال این باشند که ما این توانمندی را از دست دهیم این اتفاق هیچگاه در تاریخ ایران نخواهد افتاد و این را مسوولان ذیربط نیز به امریکایی ها اعلام کردند که اگر به توافق نرسیم حتما در همه عرصه ها به خانه اول برمی گردیم.

وی خاطرنشان کرد: این بدان معناست که ما 20 درصد را دوباره احیا می کنیم رآکتور اراک و آب سنگین را به سرعت فعال می کنیم و سانتریفیوژهای نسل جدید را خواهیم ساخت.

بروجردی گفت: در این صورت ما بدون قید هیچگونه محدودیتی در چهارچوب ان پی تی به فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود ادامه می دهیم.

بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا تیم هسته ای ایران هم راستا با مجلس است یا خیر؟ گفت: این مساله مجلس و دولت نیست بلکه مساله ملی است.

وی ادامه داد: چون این مساله ملی است در شورای عالی امنیت ملی تصویب می شود و مراحل تکاملی اش نیز در کمیته های متعدد کارشناسی است که در نهایت شورای عالی امنیت ملی آن را تصویب می کند و رهبر معظم انقلاب آن را تایید می کند.

وی تاکید کرد: در پایان دستورالعمل اجرایی به تیم مذاکره کننده هسته ای داده می شود.
نظرات بینندگان