arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

آرزوی «هفت» با خبر کذب کیهان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه کیهان یکشنبه 26 مرداد خبری کذب از رضا میرکریمی سینماگر اخلاق گرا درمورد خانه سینما نقل کرد که گویی، آرزوی مجری سفارشی برنامه هفت شبکه سوم سیما بود که این کارگردان سینما را در گفتگوی حضوری خود به چنین موضع گیری بکشاند.

به گزارش «تیک»، کیهان تیتر زد : «انتقاد رضا میرکریمی از خانه سینما» ؛ در حالی که رضا میرکریمی که شاید اگر حوصله داشته باشد خود پاسخ گوید چنین موضعی نگرفت بلکه به عکس نه تنها او تمام قد از ایوبی معاون سینمایی ارشاد دفاع کرد، از وجود و مدیریت خانه سینما اظهار رضایت کرد و استقرار دولت یازدهم را سبب بازگشت فضای محترمانه به سینما و میان دولت و سینما گران خواند. او در عین حال اساسنامه خانه سینما را دارای اشکال متنی- ساختاری دانست بطوری که مثلا برخی صنوف 15 عضوی دارای یک نماینده هستند و برخی صنوف 400 تا 500 عضوی هم دارای یک نماینده هستند. بنابراین اظهارات میرکریمی در مورد اساسنامه خانه سینما ربطی به مدیریت این نهاد ندارد که کیهان آن را به دروغ، انتقاد از خانه سینما نسبت داده بود.

مجمود گبرلو مجری خوش استیل «هفت» که یکباره و بی هیچ سابقه ی مجری گری، یکباره بر صندلی پربیننده ترین برنامه سینمایی نشست، در طول گفتگوی حضوری با میرکریمی سعی بسیار داشت با سووالات و صحبت خود اظهاراتی را از صحبت های میرکرینی علیه مدیریت سینمایی کشور بیرون بکشد و یا وی را در چنین موضعی قرار دهد که میرکریمی همانطور که آمد به عکس آن سخن گفت.

گبرلو که دهه هفتاد مسوول صفحه هنری روزنامه نه چندان حرفه ای و کم شمارگان رسالت بود،در دهه هشتاد سر از خبرگزاری تازه تاسیس فارس در آورد و سردبیر بخش هنری این خبرگزاری شد و تندروی های بسیاری در این دوره به نام این خبرگزاری رقم زد اما در دهه نود بعد از رفتن یکباره جیرانی از برنامه هفت و در شرایط عدم امکان تعطیلی این برنامه، با سفارش به مجری گری این برنامه رسید در حالی که بسیاری از افراد توانمند و مجریان باسواد و حرفه ای و متعهد پشت در جام جم ماندند.

گبرلو جمعه شب گذشته در برنامه صرفا سینمایی «هفت» در هیات یک ناصح سیاسی هم ظاهر شد و در اوایل برنامه بدون ذکر نام دکتر روحانی رییس جمهوری، ایشان و دولت یازدهم را به تحمل منتقدان و مخالفان خود توصیه کرد و گفت اگر اینچنین عمل نکنید خلاف تدبیر است. منشا این موضع گیری سیاسی این یکی از ضعیف ترین مجریان سالهای اخیر تلویزیون سخنان هفته گذشته دکتر روحانی بود که بهانه گیران مذاکرات هسته ای را به شیردلی و نه بزدلی و ترس و لرز فراخوانده بود.


نظرات بینندگان