arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۳

تجليل از لئوناردو دي کاپريو براي فعاليت‌هاي زيست‌محيطي‌اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لئوناردو دي کاپريو براي فعاليت هاي زيست محيطي اش در برنامه اي که به مناسبت تجليل از او در جشن منهتن برگزار مي‌شود، يک جايزه مي گيرد.

برنامه ابتکار جهاني کلينتون امسال در دهمين سال برگزاري‌اش در مراسمي که 21 سپتامبر با جشني در منهتن برگزار مي‌شود از لئوناردو دي کاپريو براي برنامه هايش در حمايت از محيط زيست تجليل مي‌کند.

در اين برنامه از عاطفه يحيي‌آغا رييس جمهوري کوسووو نيز براي برنامه هاي صلح دوستانه اش تجليل مي شود.

برنامه ابتکار جهاني که هر سال شماري از مشهورترين فعالان جهاني را ميزباني مي کند، امسال از ست مايرز به عنوان ميزبان اين برنامه دعوت کرده است. جوايز اين برنامه امسال توسط مادلين آلبرايت وزير امور خارجه پيشين آمريکا، توت لانگوريا و رندي جکسون اهداي مي شود.

بنياد کلينتون که اين برنامه را اجرا مي‌کند، حمايت از سلامت، آموزش و تغييرات آب و هوايي در سطح جهان را براي ايجاد زندگي بهتر براي ميليون‌ها تن از مردم جهان، سرلوحه کار خود قرار داده است.

چلسي کلينتون دختر بيل کلينتون ريس جمهوري پيشين آمريکا درباره اين برنامه گفت: خانواده من مفتخر است که از مهمترين چهره‌هايي که در دنياي سرگرمي شناخته مي‌شوند، براي گسترش اين برنامه‌ها کمک مي‌گيرد.

بيل کلينتون و هيلاري کلينتون نيز در جشن امسال شرکت خواهند داشت. در کنار دي کاپريو که به تازگي 7 ميليون دلار براي حمايت از اقيانوس‌هاي جهان اهدا کرد و يحيي‌آغا که نه تنها با صرب ها به صلح دست يافت بلکه با سازمان ملل براي به عضويت پذيرفته شدن کشورش تعامل کرد، گرگ آبسد و لوکاس بنيتس براي کمک به وضعيت کارگران در آمريکا، حيات سندي براي کمک هايش در تشويق به رشد تفکر کارآفريني در ميان جوانان در خاورميانه نيز در اين جشن تجليل مي شوند.

باراک اوباما، عبداله دوم پادشاه اردن، مري بارا مدير عامل کمپاني جنرال موتورز، مت ديمون به عنوان يکي از بنيانگذاران جنبش حمايت از آب، مليندا گيتس نايب رييس بنياد خيريه بيل و مليندا گيتس، از ديگر شرکت کنندگان در اين جشن هستند.

لئوناردو دي کاپريو به تازگي و در کنفرانسي با عنوان «اقيانوس ما» گفت: من به عنوان يکي از شهروندان نگران اين سياره مي ايستم و فکر مي کنم که اين يکي از مهم ترين مسايل زمان ماست. بنياد من اخيرا اعلام کرده بود که سه ميليون دلار به سازمان اوشيانا براي پشتيباني از اعمالشان مبني بر حمايت از کوسه ها، پستانداران دريايي و ساکانان کليدي اقيانوس آرام شرقي اهدا مي کند. امروز، من اينجا هستم تا بتوانم حتي منابع بيشتري را به اين هدف تقديم کنم. اين تنها عملي براي حفاظت از زندگي وحشي دريايي نيست، اگر امروز کاري براي نجات اقيانوس ها نکنيم، تنها کوسه ها و دلفين ها صدمه نخواهند ديد بلکه اين بچه ها و نوه‌هايمان هستند که ضرر مي بينند.

دي کاپريو که سه ماه پيش نيز يک ميليون دلار براي حمايت از فيل‌هاي جهان اهدا کرد، فيلم مستندي با نام «ساعت يازدهم» ساخته که درباره حفاظت از حيوانات است. او پاي ثابت برنامه‌هاي حفاظت از محيط زيست و حيات وحش است و در برنامه هاي متعددي براي نجات فيل‌ها وببرها حضور يافته است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان