arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

مشاور وزير بهداشت: روغن پالم از مهرماه استفاده نمي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عليرضا دلاوري گفت: در زمينه استفاده از روغن پالم در محصولات لبني بازنگري شد و از مهر ماه اين روغن در محصولات لبني استفاده نمي‌شود.

عليرضا دلاوري، مشاور وزير بهداشت و رئيس دبير خانه سياست گذاري سلامت در سي و چهارمين شوراي آينده نگاري و نظريه‌پردازي سلامت گفت: محيط‌هاي اطراف و جهاني مي‌تواند در سلامت افراد موثر باشد، تامين سلامت مردم مسئوليت همگاني است که در قالب سياست‌هاي عمده شکل مي‌گيرد.

وي افزود: تمام نظام‌هاي اجتماعي مي‌توانند در بعد سلامت ايفاي نقش کنند، تمام سياست گذاران سلامت را مدنظر داشته باشند. علت شکل گيري اهتمام در زمينه سلامت تغيير روند بيماري‌هاست، نقش ساير سازمان‌ها در اين زمينه بيشتر مي‌شود.

مشاور وزير بهداشت با اشاره به طرح بيماري‌هاي واگير دار در گذشته عنوان کرد: گاهي نوع تصميم گيري‌ها در سازمانهاي ديگر مي‌تواند موجب تغيير در سلامت جامعه شود و سلامت افراد را به مخاطره بيندازد.

رئيس دبيرخانه سلامت ادامه داد: آزاد سازي قيمت شير پرچرب سبب افزايش اين نوع شير در جامعه شد که در نتيجه آن بيماري‌هايي مانند چاقي افزايش يافتن مسائلي مانند آلودگي هوا و آب ما را ملزم مي‌کند تا در تمام سياست‌هاي کشور نقش داشته باشيم.

مشاور وزير بهداشت، با اشاره به دست آوردهاي خوب شوراي سلامت و امنيت غذايي در زمينه‌هاي کاهش ميزان اسيد چرب ترانس افزود: کارگروه‌هاي متعددي در زمينه عملکرد شوراي سلامت و امنيت غذايي تشکيل شده است اين شورا به اسيد چرب ترانس، آلاينده‌ها و آفت کش‌ها در کشاورزي پرداخت.

رئيس دبيرخانه سياست گذاري سلامت ادامه داد: بحث آلاينده‌ها و آفت کش‌هاي کشاورزي بيش از ۳ ماه است که در شوراي سلامت و امنيت غذايي مطرح شده است کارگروه سلامت روان و اعتياد نيز ۲ بار جلسه تشکيل داد و سياست نامه‌هايي در اين زمينه مبتني بر شواهد تدوين کرد.

دلاوري با اشاره به حمايت طلب و حساس سازي شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي در خصوص روغن‌ها به خصوص روغن پالم بيان کرد: وزارت جهاد کشاورزي تصويب کرده بود که واردات روغن پالم کشور از ميزان ۵۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش يابد. اين کاهش واردات به علت حمايت طلبي اين شورا از وزارت جهاد کشاورزي صورت گرفت.

وي تصريح کرد: وزارت جهاد کشاورزي در خصوص آلاينده‌ها و سموم کشاورزي دست به کار شد و جلسات مشترکي در اين زمينه ميان وزارت بهداشت و درمان، وزارت جهاد کشاورزي و وزارت بازرگاني تشکيل شد.

دلاوري اظهار داشت: در زمينه استفاده از روغن پالم در محصولات لبني بازنگري شد و از مهر ماه از روغن در محصولات لبني استفاده نمي‌شود. همچنين شير مدارس از ميزان ۷۰ ميليارد به ۳۰۰ ميليارد تومان توسعه پيدا کرد.
نظرات بینندگان