arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۱۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
مصباحی‌مقدم:

نگرانی‌ها در مورد دیدار احتمالی روحانی و اوباما بی‌جاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد ارتباط با آمریکا نباید همراه با ذوق‌زدگی باشد، نگرانی‌ها در مورد احتمال دیدار روحانی و اوباما را بی‌جا خواند و گفت که رییس‌جمهور بدون داشتن موافقت روشن از ناحیه مقام معظم رهبری هیچ اقدامی نخواهد کرد.

آمادگی برقراری ارتباط با همه کشورها به استثنای رژیم صهیونیستی را داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ارتباط با آمریکا نباید به عنوان یک اقدام هوس‌انگیز تلقی شود، اظهار کرد: ما آمادگی برقراری ارتباط با همه کشورها به استثنای رژیم صهیونیستی را داریم، اما این ارتباط مشروط به رعایت اصول سیاست خارجی ماست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: یکی از اصول سیاست خارجی ما، عزت است و در کنار آن باید حکمت و مصلحت مدنظر قرار گیرد. هرگاه ما به نقطه‌ای برسیم که عزت ما تامین شود و حکمت و مصلحت نظام نیز اقتضا کند، ایجاد رابطه خواهیم کرد.

شرایط ایجاد ارتباط عزتمندانه با آمریکا را فراهم نمی‌بینم

وی افزود: من در حال حاضر شرایط را برای ایجاد چنین ارتباطی فراهم نمی‌بینم. شاید قبل از مذاکرات ایران و 1+5 بعضی تصور می‌کردند آمریکا آمادگی ایجاد یک ارتباط عزتمندانه را دارد اما قرائن و شواهد بعدی نشان داد چنین آمادگی وجود ندارد بلکه حتی رفتار رییس‌جمهور، کنگره و وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد اینها از موضع قدرت و سلطه‌جویی می‌خواهند با نظام جمهوری اسلامی ارتباط برقرار کنند.

رهبری گفت‌وگو با آمریکا را منحصربه مساله هسته‌ای کردند

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری گفت‌وگوها با آمریکا را منحصر به مساله هسته‌ای و شفاف شدن پرونده هسته‌ای ایران کردند تا تبلیغات دشمن برای طرد جمهوری اسلامی از جامعه جهانی و به انزوا کشیدن ایران خنثی شود.

مصباحی‌مقدم همچنین تصریح کرد: ما چه در مذاکرات بتوانیم به نتیجه برسیم و تحریم‌ها را کنار بزنیم که امیدواریم این امر محقق شود و چه نتوانیم چنین نتیجه‌ای بگیریم مهم این بود که خود غربی‌ها در این مذاکرات به این نتیجه رسیدند و به گونه‌ای اعلام کردند که نظام جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به سلاح اتمی نیست.

وی اضافه کرد: آنها می‌گویند که اکنون سخن از این نیست که قرائن و شواهدی مبنی بر این داریم که ایران به سمت سلاح هسته‌ای می‌رود بلکه سخن از این است که باید کاری کنیم در آینده هم اگر اراده کردید نتوانید به چنین چیزی برسید؛ در حالیکه در دکترین نظام جمهوری اسلامی دست یافتن به سلاح هسته‌ای نیست.

یک ملاقات نمی‌تواند مساله‌ای را حل کند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ایجاد ارتباط با آمریکا نباید همراه با نوعی انفعال و ذوق‌زدگی باشد، گفت: ایجاد چنین ارتباطی باید از موضع قدرت، عزت و رعایت حکمت و مصلحت باشد که ما اکنون این بستر را فراهم نمی‌بینیم.

مصباحی‌مقدم رییس‌جمهور را شخصیتی برجسته با سوابق سیاسی ممتد و دیدگاه کاملا روشن و ثابت دانست و یادآور شد: آقای روحانی که امروز رییس‌جمهور هستند در گذشته در دوران طولانی یا دبیر شورای عالی امنیت ملی یا نماینده مقام معظم رهبری در این شورا بودند و به خوبی می‌دانند که یک ملاقات نمی‌تواند مساله‌ای را حل کند مگر اینکه پیش از آن مسائلی حل شده باشد و این ملاقات بتواند مسائل حل شده را به نقطه نهایی برساند که چنین بستری اکنون فراهم نیست.

روحانی بدون داشتن موافقت روشن از ناحیه رهبری اقدامی نمی‌کند

وی در پایان نگرانی‌ها در مورد احتمال دیدار روحانی و اوباما را بی‌جا خواند و گفت: آقای روحانی به دیدگا‌ه‌های مقام معظم رهبری کاملا پایبند است و بدون داشتن موافقت روشن از ناحیه ایشان هیچ اقدامی نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
4
68
بعد از اين همه سال حالا همه منتظر روابط با آمريكاييم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
4
83
من نمی دونم چطور محمود نامه می نوشت کسی جواب نمی داد هشت بار هم که رفت دویست نفره نیویورک درخواست مذاکره داد اشکال نداشت؟!؟!؟!
اصولگراها در کجای تاریخ می خواهید باشید؟! آیندگان قضاوت سخت و بدی در مورد شما خواهند داشت و اسم خیری نخواهند برد.
نظرات بینندگان