arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳

ایست قلبی 31 کوهنورد بر اثر فوران آتشفشانی در ژاپن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد: 31 کوهنورد که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به یک منطقه کوهستانی در مرکز ژاپن رفته بودند ، روز گذشته در اثر فوران قله آتشفشانی دچار ایست قبلی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، سخنگوی پلیس استان 'ناگانو' ژاپن که نامش ذکر نشده است، گفت:امدادگران این کوهنوردان را درنزدیکی قله 3 هزار و 67متری 'اونتاکه' که ظهر روز گذشته بطور ناگهانی شروع به فعالیت آتشفشانی کرد، یافتند و اعلام کردند همگی آنان درحالت ایست قلبی قراردارند و احتمالا جان باخته اند.

براساس این گزارش، حدود 550 سرباز، نیروی پلیس و مامور آتش نشانی از روز گذشته طی یک عملیات گسترده درتلاش برای نجات دهها کوهنوردی هستند که احتمال می رود درپی فعالیت این قله آتشفشانی دراین منطقه گرفتار شده باشند.

قله آتشفشانی 'اونتاکه' روز گذشته با فوران دود غلیظ و مواد مذاب و پرتاب سنگ های صخره ای به یکباره درحالی فوران کرد که شمارزیادی از جهانگردان و کوهنوردان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در مناطق اطراف این قله بسر می بردند.

براساس این گزارش، در پی این آتشفشان که به مجروح شدن بیش از 42 نفر نیز انجامیده است، مواد مذاب به عمق 20 سانتی متر، منطقه وسیعی را در اطراف این قله آتشفشانی دربرگرفته و موجب شده تا دهها نفر در مناطق مرتفع حوالی این منطقه پناه بگیرند.

بطوریکه مقامات محلی می گویند حدود 49 کوهنورد مجبور شدند شب گذشته را دراین منطقه کوهستانی بسر ببرند.

قله 'اونتاکه' که بین استان های 'ناگانو' و 'جیفو' در مرکز ژاپن واقع شده است آخرین بار درسال 1979 میلادی فعالیت آتشفشانی داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان