arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

صدام حسین فیلم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدام حسین فیلم شدفیلم «کاری برای انجام دادن در بغداد نیست» به کارگردانی «مایسون پاچاچی» با محور روایت روزهای محاکمه تا اعدام «صدام حسین تکریتی» رهبر حزب بعث عراق تا چند روز دیگر کلید می خورد.
 
به گزارش ایرنا، کلید فیلمبرداری این اثر سینمایی نیمه ژانویه سال 2015 (25 دی ماه ماه 1393) در شهر بغداد با سرمایه گذاری کشور های سوئد، فرانسه و انگلیس و سرمایه داران عرب به نویسندگی و کارگردانی مایسون پاچاچی خواهد خورد.
 
فیلم «کاری برای انجام دادن در بغداد نیست» اثری ضد جنگ و یک درام اجتماعی - سیاسی است که بنا به گفته کارگردان آن تولید آن یک سال به طول خواهد کشید.
 
پاچاچی در باره طولانی شدن این اثر گفت: در بخش هایی از این اثر، داستان در بوران و کولاک زمستانی می گذرد که برای این اتفاق باید تا زمستان سال آینده صبر کرد و در طی این مدت دیگر صحنه ها و کارهای تولید این اثر را پیش خواهیم برد.
 
روزنامه واشنگتن پست در باره داستان این فیلم گفت: داستان فیلم «کاری برای انجام دادن در بغداد نیست» روایت کننده داستان روزهای محاکمه تا اعدام صدام حسین و تعدادی از افرادی است که طی سال های مختلف زندگی این رهبر حزب بعث با وی همراه بودند را به شکل موازی روایت می کند.
 
یکی از حساس ترین افراد همراه صدام حسین، نویسنده ای است که بنا به خواسته خود صدام برای نوشتن زندگینامه وی در فصل هایی از دوران قدرت و جنگ های صدام با وی همراه بوده است که نقش این نویسنده را در فیلم «نهار رمضان» بازیگر سرشناس مصری ایفا خواهد کرد.
 
طبق گفته های کارگردان این درام اجتماعی، لحن و نوع روایت داستان محاکمه تا اعدام صدام حسین شبیه فیلم «تصادف» به کارگردانی «پل هاگیس» است که با بازتاب زندگی انسان های مختلف از مذاهب گوناگون پیرامون یک اتفاق واحد توانست اسکار سال 2006 میلادی را به خود اختصاص دهد.
 
شهر بغداد در حالی به عنوان لوکیشن (محل فیلمبرداری) این اثر سینمایی انتخاب شده است که این نقطه جغرافیایی به دلیل شرایط سیاسی وناامن دو دهه اخیر کمتر توسط سینماگران مورد توجه قرار گرفته و به عنوان محلی برای فیلمبرداری آثار سینمایی انتخاب شده است.
نظرات بینندگان