arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

عربستان در مرز با عراق «دیوار» احداث می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عربستان سعودی، برای جلوگیری از نفوذ عناصر تکفیری داعش، در حال ساخت دیوار مرزی با عراق به طول نزدیک به 1000 کیلومتر است.

 هفته گذشته بعد از آن‌که اعلام شد که داعش به نقاطی در مرز عربستان سعودی یورش برد، ریاض سعی داشت خود را از بحرانی که همسایگانش را در بر گرفته حفظ کند.

روزنامه انگلیسی تلگراف طی گزارشی نوشت، سعودی‌ها در حال ساخت یک دیوار به طول 600 مایل (معادل 960 کیلومتر) به نام «دیوار بزرگ» بین مرز مشترک خود با عراق در شمال این کشور هستند.

بیشتر نواحی نزدیک مرز عربستان و عراق داخل خاک عراق تحت تصرف داعش بوده و همین مساله احتمال تسلط بر همین نواحی در خاک عربستان را نیز بالا می‌برد.

طرح ایجاد دیوار بین مرز عربستان و عراق از سال 2006 و اوج جنگ داخلی عراق مطرح بود اما از ماه سپتامبر سال گذشته و با افزایش نواحی تحت تسلط داعش در غرب عراق و افزایش امکان دسترسی به مرزهای عربستان، ساخت دیوار مرزی به طور جدی‌تر مطرح و اجرای آن آغاز شده است.

این دیوار مرزی شامل 5 لایه حصار و برج‌های دیده‌‌بانی، دوربین‌های دید در شب و دوربین‌های راداری است. هم‌چنین عربستان سعودی 30 هزار نیروی نظامی به این نواحی اعزام کرده است.

این تنها دیوار مرزی عربستان با همسایگانش نیست، سعودی‌ها یک دیوار مرزی هزار مایلی (معادل 1600 کیلومتر) دیگر نیز در مرزهای جنوبی خود با یمن ایجاد کرده‌اند.

هفته گذشته نیز سه گارد مرزی عربستان شامل فرمانده عملیات مرزهای شمال این کشور در عملیات انتحاری به دست تروریست‌های داعش کشته شدند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان