arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۳
واکنش امام جمعه موقت تهران به اتفاقات اخیر مجلس:

نه آن سخن در شان مجلس بود، نه آن عمل و برخورد

خطیب جمعه تهران با بیان این که اهانت به پیامبر اسلام(ص) در غرب نشان دهنده دشمنی آشکار آن ها با اسلام است، گفت: غرب متوجه جاذبه قوی اسلام شده است و برای متوقف کردن سرعت پیشروی آن دست به این گونه اقدامات جاهلانه می زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب جمعه تهران با بیان این که اهانت به پیامبر اسلام(ص) در غرب نشان دهنده دشمنی آشکار آن ها با اسلام است، گفت: غرب متوجه جاذبه قوی اسلام شده است و برای متوقف کردن سرعت پیشروی آن دست به این گونه اقدامات جاهلانه می زنند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، افزود: موضوع دردآوری که این روزها رخ داده، اهانت به پیام آور عزت و محبت برای انسان ها بوده است، غرب قدرت اسلام را احساس کرده است و می بیند که اسلام در اروپا به سرعت پیش می رود و جاذبه قوی دارد، لذا به این کارهای زشت دست زده است.

وی ادامه داد: غرب تا کجا به مرحله سقوط اخلاق و رذالت، خباثت و جهالت رسیده است که باید بگوییم زهی خجلت! بگذار این جانیان چهره کریه خود را نشان دهند، دشمنی خود را با اسلام آشکار کنند تا دنیای اسلام به خود آید، بیدار شود و دل به این ناکسان نبندد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جای بسی تعجب است که با کمال بی شرمی، حمایت از این جنایت را حمایت از آزادی می نامند. اشتباه کردید، این آزادگی نیست، این هتاکی، بی شرمی، خباثت و جهالت است.

موحدی کرمانی اظهار داشت: از این عجیب تر این که این جانیان به راه افتادند و راهپیمایی می کنند، تروریست را محکوم می کنند، کسانی که خود تروریست واقعی و هم تروریست پرور هستند.

وی تصریح کرد: نخست وزیر رژیم سفاک اسراییل در این راهپیمایی شرکت کرده و تروریسم را محکوم می کند، این نظام جلاد کودک کش، تروریسم را محکوم می کند، اگر شما تروریسم را محکوم می کنید، پس چه کسی در سوریه از تروریسم ها حمایت می کند؟

خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد: الحمد لله اینک به مرحله ای رسیده اید، کسانی همچون داعش را که در آستین پروراندید، امروز به جان شما افتاده اند.

خطیب جمعه تهران به موضوع وحدت هم اشاره کرد و گفت: باید به وحدت اهمیت فراوان دهیم، آن چه به دست آوردیم در سایه وحدت، حول محور امامت و ولایت بود، اکنون نیز وحدت حافظ دستاوردهای نظام اسلامی است.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه دوم خود به مذکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: هیات ایرانی مذاکره می کند، بازهم مذاکره خواهد کرد، اشکالی هم ندارد، ان شاء الله مبارک است اما باید بداند طرف مذاکره چه کسانی هستند؟ این مهم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم، فرمودند دشمنی استکبار با ملت ایران پایان ندارد و مسوولین باید با تکیه بر نیروهای داخلی حربه تحریم را از دست دشمن غیر قابل اعتماد خارج کنند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: در جای دیگری مقام معظم رهبری فرمودند دولت مردان آمریکا مردمی غیر منطقی هستند، حرفشان غیر منطقی، عملشان غیر منطقی و زورگویانه است، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم شدنی نیست، نظام حرف دارد، منطق دارد، توانایی و اقتدار دارد، لذا در مقابل حرف ها و کارهای غیر منطقی آمریکا و همراهانش هیچ گاه تسلیم نشده و نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به موضوع کاهش قیمت نفت هم اشاره کرد و گفت: اینک که با ارزان کردن قیمت نفت مواجهیم و از این طریق می خواهند به ایران ضربه بزنند، اهمیت اقتصاد مقاومتی روشن می شود.

موحدی کرمانی با بیان این که در جلسه دیروز اساتید حوزه قم و علمای اهل بلد نیز این موضوع مطرح شد، افزود: باید اتکای بودجه به نفت تدریجا کاهش یابد و ان شاء الله روزی به صفر برسد.

وی ادامه داد: ما ظرفیت های زیادی در تولید داریم، نیروی فعال و خلاق جوان کشور ما در این زمینه می تواند موثر باشد. مسوولین ما به داخل توجه کنند، داخل را تقویت کنند و به دستورات اقتصادی اسلامی عنایت کنند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جلوگیری از اسراف و هزینه های غیر ضرور، روی آوردن به ساده زیستی، رونق کشاورزی و صنعت، پایین آوردن حقوق های کلان و حذف استخدام های غیر ضرور و کم کردن حجم دولت و بالاخره توجه اغنیا به ضعفا، مهم و کارساز است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: حتما مجلس محترم هم به این امر مهم در برنامه سال 94 و در برنامه پنج ساله ششم توجه می کند تا بودجه را به گونه ای تنظیم کند که اتکا به نفت در کمترین حد باشد.

خطیب جمعه تهران به قطع شدن نطق میان دستور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس هم اشاره کرد و گفت: آن چه در مجلس محترم اتفاق افتاد، در شان مجلس نبود، نه آن سخن در شان مجلس بود و نه آن عمل و برخورد، ان شاء الله مجلس شورای اسلامی وزن و متانت خودش را بیش از پیش حفظ کند.

موحدی کرمانی در بخش پایانی خطبه دوم به عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا توجه کرد و خطاب به آن ها گفت: بکوشند گره مردم را باز کنند نه گره زیاد کنند، گره را باز کنند، مشکلات را در کوتاهترین زمان حل کنند و مخصوصا سعی کنند مصوباتشان 100در صد اسلامی باشد.

بر پایه این گزارش امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه دوم یاد شهدای فداییان اسلام را گرامی داشت و گفت: این شهدا حق بزرگی بر ما دارند، در آن فضای خفقان و رعب و وحشت وارد عمل شدند؛ پشت دشمن را لرزاندند و وحشتی را که شاه در مردم ایجاد کرده بود به خود شاه منتقل شد. موحدی کرمانی یادآور شد: شاه فهمید ایران شیران فراوانی دارد. این شهدا درس فداکاری، جانبازی و مقاومت دادند و همین مقاومت موجب شد که در 26 دی ماه، شاه خاین فرار کرد و فهمید که با بودن این مردم مقاوم دیگر جای او نیست.
نظرات بینندگان