arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

ديلي‌تلگراف: جمهوري‌خواهان احتمالاً تقاضاي اوباما براي تعويق لايحه تحريم‌ ايران را ناديده مي‌گيرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
   يک روزنامه انگليسي در گزارشي به گزارش سالانه رئيس‌جمهور آمريکا به کنگره اشاره کرد و نوشت احتمالاً جمهوري‌خواهان درخواست اوباما براي به تعويق انداختن تصويب لايحه تحريم‌هاي جديد عليه ايران را ناديده خواهند گرفت.

روزنامه انگليسي «ديلي‌تلگراف» طي مقاله‌اي به گزارش سالانه «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا به کنگره اشاره کرد که قرار است 20:30 به وقت واشنگتن روز سه‌شنبه صورت گيرد اشاره کرد و نوشت.

طبق اين گزارش، احتمالاً جمهوري‌خواهان درخواست اوباما براي به تعويق انداختن تصويب لايحه تحريم‌هاي جديد عليه ايران را ناديده خواهند گرفت.

«باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا روز جمعه (26/10) در نشست خبري مشترک با نخست‌وزير انگليس در واشنگتن، با بيان اين ادعا که تحريم‌ها عامل آمدن ايران به پاي ميز مذاکره بوده است تصميم فعلي کنگره براي معرفي طرح‌هاي تحريمي جديد عليه ايران را اقدامي مخرب و تضعيف‌کننده مذاکرات هسته‌اي جاري توصيف و آن را تهديد به وتو کرد.

ديلي‌تلگراف ادامه داد، اوباما براي اولين بار در دوران رياست‌جمهوري خود با کنگره‌اي روبرو است که هر دو مجلس نمايندگان و سنا آن تحت سلطه جمهوري‌خواهان است.
يکي از بحث‌هاي محوري اوباما در گزارش سالانه خود به کنگره مسئله تحريم‌هاي ايران است که جمهوري‌خواهان به دنبال آن هستند که بدون توجه به هشدارهايش، لايحه ضدايراني تحريم‌ها را در سنا به رأي گذارند.

صداي آمريکا نيز گزارش کرد که رئيس جمهوري آمريکا، روز سه‌شنبه سخنراني سالانه خود را درباره وضعيت کشور در اجتماع مشترک دو حزبي در کنگره آمريکا ايراد خواهد کرد و اين نخستين باري است که باراک اوباما زماني سخنراني سالانه خود را ايراد مي‌کند، که رهبري هر دو بخش کنگره در دست جمهوريخواهان است.

طبق اين گزارش، اوباما هفته گذشته هنگام ديدار با رهبران کنگره در کاخ سفيد، وجود اختلافات با کنگره را تأييد کرد و کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند اوباما روز سه‌شنبه در سخنراني وضعيت کشور، لحن قاطعانه تري خواهد داشت.

سناتورهاي سناي آمريکا، که از ابتداي سال جديد ميلادي رسما کار خود را با اکثريت جمهوري‌خواه آغاز کرده، در حال حاضر دو طرح ضدايراني را در نوبت معرفي دارند. طرح اول را «مارک کرک» و «رابرت منندز» در نظر دارند که خواهان تصويب تحريم‌هاي مشروط عليه ايران است. طرح دوم هم متعلق به «باب کورکر» و «ليندسي گراهام» است که خواهان تصويب هرگونه توافق با ايران، پيش از اجرايي شدن آن، در کنگره است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان