arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

تکذیب ورود انصارالله به کاخ ریاست جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری العربیه در ادامه درگیری‌ها در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن مدعی شد که جنبش انصار الله کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفته، از سوی دیگر منابع نزدیک به کمیته‌های مردمی این ادعا را تکذیب کردند.

در ادامه درگیری‌های نیروهای گارد ریاست جمهوری با نیروهای جنبش انصار الله یمن، شبکه خبری «العربیه»، مدعی شد که جنبش انصار الله یمن کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفته است.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها در نزدیکی خانه «عبدالربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن در خیابان «الستین» صنعاء پایتخت این کشور ادامه دارد.

منابع العربیه خبر دادند که درگیری‌ها در داخل کاخ ریاست جمهوری نیز ادامه دارد و صدای انفجار نیز در این مکان به گوش می‌رسد.

این درحالی است که شبکه خبری «المیادین»، به نقل از یک منبع آگاه در کمیته‌های مردمی این کشور این ادعا را رد کرد و تأکید کرد که نیروهای جنبش انصار الله وارد کاخ ریاست جمهوری نشده‌اند.

پایگاه خبری «اخبار یمن»، نیز در همین راستا گزارش داد که تعدادی از نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن دارایی‌ها و تجهیزات نظامی از جمله اسلحه موجود در کاخ ریاست جمهوری را غارت می‌کنند.

شبکه خبری «راشا تودی»، ادعا کرد که نیروهای جنبش انصار الله کنترل یک پایگاه نظامی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفته‌اند.

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز خبر داد که تعدادی از افسران گارد ریاست جمهوری یمن، سلاح‌های خود را به نیروهای جنبش انصار الله تحویل داده‌اند.

صنعا، پایتخت یمن، دوشنبه (دیروز) شاهد درگیری شدید نیروهای انصارالله و گارد ریاست‌جمهوری بوده و بر اساس گزارش‌های رسمی یمن، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی شده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان