arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳

وزیر خارجه ژاپن با ظریف گفتگو کرد/ ژاپن ستاد بحران تشکیل داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با تشدید فشارها بر دولت ژاپن درباره سرنوشت گروگانهای این کشور در دست گروه تروریست های داعش فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن با مقامات بلند پایه بسیاری از کشورها از جمله وزیر امور خارجه ایران، گفتگو کرد و دولت ژاپن نیز ستاد بحران تشکیل داد .

در آستانه پایان ضرب الاجلی که تروریست های داعش برای اعدام گروگان های ژاپنی خود تعیین کرده اند، دولت ژاپن روز پنجشنبه ستاد بحران به ریاست شینزو آبه نخست وزیر این کشور تشکیل داد و یکی از معاونان وزیر امور خارجه خود را به اردن اعزام کرد.

در تلاش برای نجات گروگان های ژاپنی داعش
یاسوهید ناکایاما، معاون وزیر امور خارجه ژاپن که به اردن سفر کرده است، چهارشنبه شب مذاکراتی طولانی با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن  داشت. وی پیش از این با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کرد. عبدالله دوم به معاون وزیر خارجه ژاپن خاطر نشان کرد که شرایط بسیار دشوار است اما دولت ژاپن باید در خصوص همکاری کامل اردن با توکیو در تمام زمینه ها اطمینان خاطر داشته باشد.

فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن نیز روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در همین باره گفتگو کرد. وزیر امور خارجه ایران به همتای ژاپنی خود درباره حمایت تهران اطمینان داد و تاکید کرد مسئله گروگان های ژاپنی در دست داعش برای منطقه خاورمیانه و حتی کل جامعه بین المللی یک تهدید محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه این کشور همچنین به طور مستقیم یا تلفنی با مقامات بلند پایه بسیاری از کشورهای جهان از جمله ترکیه، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و انگلیس گفتگو کردند و برای آزاد کردن دو تبعه کشورشان که در اسارت داعش به سر می برند، کمک آنها را خواستار شدند.

گروه افراط گرای داعش در نواری ویدئویی که روز سه شنبه در اینترنت قرار داده شد تهدید کرد  اگر در عرض هفتاد و دو ساعت دویست میلیون دلار به این گروه داده نشود، دو گروگان ژاپنی خود را خواهد کشت.

منبع : شبکه خبر
نظرات بینندگان