arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
مدير عامل فولاد مبارکه:

رقابت در بازارهای بین المللی با حمايت از توليد داخل و رفع محدوديتهاي صادراتي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر بهرام سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه در پنجمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن که در 7و 8 بهمن ماه سال جاري در سالن اجلاس سران تهران با حضور بزرگاني از صنعت فولاد جهان برگزار شد بر لزوم رفع محدودیت از صادرات محصولات فولادي تأکيد کرد.

رئيس انجمن توليد کنندگان فولاد ايران در اين همايش ضمن ابراز اميدواري به رونق صنعت فولاد در سال آینده گفت: با حمایت از آزادسازی محصولات فولادی توسط دولت یازدهم و رفع محدودیت از صادرات محصولات فولادی نه تنها توازن بازار داخلی برهم نخورد بلکه سبب افزایش تولید ورق‌های فولادی، میلگرد، تیرآهن و شمش فولادی در کشور شد.

وی ضمن تأکید بر لزوم ادامه این روند در سال آینده افزود: این اقدام در راستای حمایت از تولیدگنندگان وتولید داخلی است و همچنین باعث ایجاد رقابت در بازارهای بین المللی خواهد شد.

دکتر سبحانی افزود: در مجموعه مباحثی که در این همایش مطرح گردید یک پیام بسیار مهم نهفته بود که برای ما راهی سخت ولی بسیار هدفمند و روشن را نشان می دهدو آن پیام این است که فولادسازها در شرایط سختی به سر می‌برند و البته باید در این شرایط سخت هم ادامه حیات دهند و با همکاری، همدلی و مدیریت هوشمندانه جمیع مشکلات و موانع به اهداف ترسیم شده صنعت فولاد کشور دست یابیم.

وی مشکلات موجود در این راه را در دوبخش مربوط به مشکلات بنگاه های اقتصادی و بخش دولت خواند و تصریح کرد: برای توسعه صنعت فولاد و دست یابی به 55 میلیون تن فولاد که وزیر محترم نیز به آن تأکید نمودند بنگاه های اقتصادی باید بیشتر از هر زمان دیگر به سمت تولید بهینه، و بهینه سازی ظرفیتها و کاهش هزینه‌ها گام بردارند باید با آسیب شناسی نقاط ضعف در شرکتها و خطوط تولید دست‌یابی به این مهم را عملیاتی کرد.

دکتر سبحانی با بیان این مطلب که دولت هم می‌تواند با کارهای زیر بنایی از قبیل توسعه حمل ریلی، رفع موانع و محدودیتهای گمرکی در صادرات، اسکله و تأمین منابع انرژی و مواد اولیه چالشهای فراروی صنعتگران را بردارد خاطر نشان کرد: باید برای تولید 55 میلیون تن فولاد 160 تا 170 میلیون تن سنگ آهن استخراج و فرآوری شود و توسعه شبکه ریلی در حمل و نقل نزدیک به 200 میلیون تن جابجایی در حمل مواد اولیه و محصولات تولید شده صورت گیرد.

ایشان سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان را گامی در راستای توسعه صنعت فولاد برشمرد و با تأکید بر این مهم که در منطقه هرمزگان از مزیتهای اسکله، آب و حمل و نقل برخورداریم تصریح کرد: توسعه بیشتر صنعت فولاد در این منطقه یک پروژه ملی است که حمایت و کمک بیشتر دولت و مسئولین محترم را می‌طلبد.
گفتني است پنجمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با حضور بزرگان صنعت فولاد دنیا برگزارشد. حضور گسترده بخش‌های مختلف داخلی و خارجی و شرکت‌های تاثیرگذار و صاحب تکنولوژی جهان از جمله «دانیلی» ایتالیا، «گروه اس.ام.اس» آلمان، «سارایه» اسپانیا، انجمن آهن و فولاد چین و... در کنار سایر شرکت‌ها و نهادهای تاثیرگذار در صنعت فولاد ایران و جهان از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وزارت صنعت، معدن و تجارت، همراه با چهره‌های شاخص دولتی و خصوصی، این همایش را به معتبرترین گردهمایی صنعت فولاد خاورمیانه تبدیل کرد.
نظرات بینندگان