arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

کشف گور دسته جمعی ایزدی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 مقام های عراقی روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کرد اجساد 25 عضو اقلیت ایزدی را در یک گور جمعی در شمال غربی این کشور کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اربیل،'میسر حاجی صالح' مقام محلی مسوول در منطقه 'سنجار' در این خصوص گفت: نیروهای پیشمرگ روز گذشته (یکشنبه) یک گروه جمعی حاوی اجساد 25 مرد، زن و کودک ایزدی را که توسط عناصر داعش کشته شدند، کشف کردند.

یک سرهنگ پیشمرگ کرد گفت که این گور جمعی در نزدیکی منطقه 'سینونی' در جریان عملیات اکتشاف مواد منفجره کشف شد.

وی افزود: نیروهای ما مشغول تجسس مواد منفجره و مین های کاشته شده توسط داعش در این منطقه بودند که به این گور جمعی برخوردند.

وی خاطر نشان کرد که برخی از قربانیان به ضرب گلوله کشته شده و سایرین با چاقو به قتل رسیده اند.

گروه تروریستی داعش ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد - تیر) تهاجم به عراق را با حمله به استان نینوا در شمال این کشور آغاز کرد و سپس مناطقی در شمال و غرب بغداد را در اختیار گرفت.

داعش در این مدت کردهای ایزدی را به قتل رسانده و ربوده و به اسارت گرفته است.

این در حالی است که نیروهای کرد موفق شده اند به موفقیت های قابل توجهی علیه داعش در شمال عراق دست یابند.

سربازان فدرال، شبه نظامیان شیعه و قبایل سنی نیز در عملیات خود علیه داعش، عناصر این گروه تروریستی را در فاصله بیشتری از منطقه جنوبی عقب رانده اند، اما بخش هایی از خاک این کشور از جمله 3 شهر بزرگ عراق همچنان در کنترل داعش است.

گروه تروریستی داعش حاصل تصمیمات آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش است، اما اکنون همین کشورها درصدد ریشه کن کردن عناصر تکفیری این گروه برآمده اند.

نظرات بینندگان