arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

داعش بار ديگر فرانسه را تهديد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروه تروريستي 'داعش' بار ديگر با انتشار تصاويري ويدئويي فرانسه را تهديد کرد.

به گزارش نشريه فرانسوي 'لو پوئن'، يک عضو داعش در تصاوير ويديويي که ديروز (سه شنبه) منتشر شد، اعلام کرد که اين گروه در فرانسه از حمايت هزاران نفري برخوردار است که مي توانند دست به حمله بزنند.

بر پايه اين گزارش، اين فرد از طرفداران داعش در اين کشور خواست تا با چاقو به پليس و سربازان اين کشور حمله کنند تا سلاح به دست آورند.

وي همچنين از اين افراد خواسته تا به سرعت فرانسه را ترک کرده و به سرزمين هاي تحت کنترل داعش در عراق و سوريه سفر کنند.

در اين پيام ويديويي فردي که صورت خود را پوشانده از 'فرانسوآ اولاند' رييس جمهوري فرانسه خواسته تا مظنونان مرتبط به اقدامات تروريستي را که زنداني هستند، آزاد کرده و گذرنامه اين افراد را براي پيوستن به داعش بازگرداند.

وي در حالي عاملان همه حملات تروريستي اخير فرانسه را اعضاي داعش معرفي کرد که پيشتر گروه القاعده شاخه يمن، مسئوليت حمله به دفتر نشريه فکاهي 'شارلي ابدو' را پذيرفته بود.

ديروز (سه شنبه) يک فرانسوي سابقه دار به نام 'موسي کوليبالي' که گفته مي شود با گروه داعش در ارتباط بوده است، با چاقو به سه سرباز فرانسوي حمله و آن ها را مجروح کرد.

حمله به اين سربازان فرانسوي در حالي انجام شد که از زمان حمله تروريستي به روزنامه شارلي ابدو در پاريس، تدابير شديد امنيتي در شهرهاي اين کشور اتخاذ شده است.

بيش از 100 هزار سرباز در سراسر فرانسه براي حفاظت از ساختمان ها و مراکز مهم مستقر شده اند.

مقام هاي امنيتي فرانسه اعلام کرده اند که نيروهاي پليس تلاش دارند از وقوع حملات مشابه حمله اخير پاريس در سراسر فرانسه جلوگيري کنند.

کشورهاي اروپايي که در آغاز ناآرامي هاي سوريه از مخالفان دولت حمايت مي کردند، امروز با خطر بازگشت تروريست هاي تبعه کشور خود مواجه هستند که به گروه هاي تروريستي فعال در ناآرامي هاي اين کشور پيوسته بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان