arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

پادشاه اردن داعش را به جنگ بيرحمانه تهديد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پادشاه اردن گروه تروريستي داعش را به جنگي بيرحمانه تهديد کرد و گفت که آنها را در پناهگاه‌هايشان هدف قرار خواهيم داد.

"عبدالله دوم" پادشاه اردن طي سخناني تاکيد کرد که جنگ بي رحمانه‌اي را عليه داعش به پيش خواهد برد و گفت که آنها را در پناهگاه‌هايشان هدف قرار خواهيم داد.

از سوي ديگر سخنگوي دولت اردن اعلام کرد که اين کشور نقش خود در ائتلاف بين المللي عليه داعش را که آمريکا رهبري آن را بر عهده دارد افزايش خواهد داد.

در سوم دي ماه گذشته نيروهاي وابسته به گروه تروريستي " داعش " يک فروند هواپيماي اف 16 نظامي وابسته به ائتلاف بين‌المللي مبارزه با داعش را در نزديک شهر رقه در شمال سوريه سرنگون و خلبان اردني آن را به اسارت گرفتند. خلباني که به اسارت در آمده سروان معاذ الکساسبه بود.

سرانجام شب گذشته داعش معاذ الکساسبه خلبان اردني را که در اسارت اين گروه تروريستي بود با ريختن مواد آتش زا زنده زنده سوزاند.

اردن اعلام کرد که در پاسخ به اعدام «معاذ الکساسبه»، «ساجده الريشاوي» از اعضاي القاعده که قرار بود با خلبان اردني معاوضه شود را به همراه چندين تروريست ديگر اعدام خواهد کرد.

از سوي ديگر امارات متحده عربي از مشارکت در ائتلاف آمريکايي ضد داعش انصراف داد.

اين اقدام امارات پس از آن صورت گرفت که گروه تروريستي داعش شب گذشته با انتشار ويدئويي مدعي شد که معاذ الکساسبه خلبان اردني را زنده زنده سوزانده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان