arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

سه دموکرات برجسته آمریکایی غایب جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سه نماینده برجسته دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که در جلسه سخنرانی ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره شرکت نمی کنند.
 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، ˈجان لوئیزˈ، ˈجی. ک. باترفیلدˈ و ˈارل بلومنورˈ گفتند که با تصمیم ˈجان بونرˈ رییس مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص دعوت از نتانیاهو بدون مشورت با ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری کشورشان مخالفند.

همچنین کاخ سفید روز گذشته (پنجشنبه) تلویحا اشاره کرد که ˈجو بایدنˈ معاون اوباما نیز احتمالا در سخنرانی نتانیاهو شرکت نمی کند.

جان لوئیز قهرمان جنبش حقوق مدنی آمریکا گفت که دعوت یکجانبه بونر از نتانیاهو، ˈتوهین به رییس جمهوری و وزارت خارجه بودˈ و نمی توان آن را نادیده گرفت.

باترفیلد نیز گفت که بسیار متاسف است که رییس مجلس نمایندگان آمریکا چنین جنجالی را در میان اعضای کنگره به راه انداخته است.

وی همچنین از نتانیاهو به دلیل قبول دعوت بونر بدون مذاکره با اوباما انتقاد کرد و گفت که وی با این کار، سفرش به آمریکا را ˈسیاسی کرده است.ˈ

در همین حال، ˈمایکل استیلˈ سخنگوی بونر گفت که ˈحمایت از اسراییل همواره یک مساله دو حزبی بوده است و همیشه باید این طور باشد.ˈ

انتظار می رود سخنرانی نتانیاهو در کنگره که سوم ماه مارس (دوازدهم اسفند ماه) برگزار می شود، عمدتا بر ایران و برنامه هسته ای این کشور متمرکز باشد.

از سویی، قبول دعوت بونر از جانب نتانیاهو، کاخ سفید و بسیاری از دموکرات های کنگره را از کوره به در کرده است.

نتانیاهو منتقد مذاکرات آمریکا با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور است و برخی دموکرات های آمریکایی بیم دارند که وی از این فرصت برای خجلت زده کردن اوباما و کارزار انتخاباتی اش بهره گیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان