arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

تلاش شش سناتور آمریکایی برای افزایش بودجه ایمنی هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شش سناتورآمریکایی خواستار افزایش بودجه برای پاکسازی بیش از بیست سایت هسته‌ای فرسوده که احتمال بروز تشعشعات هسته‌ای در آن ها وجود دارند، شدند.

به گزارش وال استریت ژورنال، شش سناتور آمریکایی در نامه ای خواستار افزایش بودجه مربوط به پاکسازی بیش از 20 سایت هسته ای فرسوده آمریکا شده اند،‌ در این نامه که یک نسخه از آن در اختیار وال استریت ژورنال قرار گرفته است ، سناتورها خواستار افزایش بودجه برنامه (FUSRAP) که در سال 1974 برای پاکسازی سایت های هسته ای که برای تولید تسلیحات هسته ای مورد استفاده قرار گرفته اند به تصویب رسید، شدند.

اگرچه برخی از مقامات ضمن انتقاد از روند اجرای این برنامه معتقدند به دلیل عدم وجود بودجه لازم این طرح کارآمدی لازم را نداشته و به درستی انجام نشده است.

بنا به گفته یکی از مهندسان نظامی که مسئول اجرای این طرح است، بودجه تخصیص داده شده به این طرح در سال 2015 ، 101 میلیون دلار است که مشابه رقم های دو سال گذشته است. این در حالی است که در دهه گذشته،‌ میانگین بودجه سالانه این طرح 145 میلیون دلار بوده است؛ هم اکنون 25 سایت هسته ای خطرناک با احتمال تشعشع مواد رادیواکتیو در 10 ایالت مختلف آمریکا وجود دارد که برخی از آن‌ها نزدیک به مناطق مسکونی هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان