arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

دستگيري دزداني که در لباس رفتگر خانه هاي مردم را خالي مي کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گردانندگان شبکه دزدان خانه‌ها و مغازه‌ها که در پوشش رفتگران توطئه‌هاي خود را اجرا مي‌کردند از سوي مأموران کلانتري 15 رجايي شهر دستگير شدند.

سرهنگ «سيدحسين سيدحقيقي» فرمانده پليس کرج در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت‌هاي مشابهي از سوي اهالي رجايي شهر مبني بر سرقت خانه ها و مغازه‌ها پيگيري موضوع در دستور کار مأموران کلانتري 15 رجايي شهر قرار گرفت.

وي گفت: بلافاصله چند تيم عملياتي با انجام کارهاي اطلاعاتي دريافتند که دزدان از مجرمان حرفه‌اي هستند که با پوشيدن لباس رفتگران اقدام به سرقت از خانه‌ها و مغازه‌ها مي‌کنند.

با تلاش مأموران محل اختفاي آنها در شهرک بهداري شناسايي شد و با دستور مقام قضايي پس از محاصره آنجا زماني که هر سه دزد در خواب بودند، دستگير شدند.

سرهنگ سيد حقيقي افزود: در بازرسي از مخفيگاه اين دزدان ابزار سرقت مانند قيچي آهن‌‌بر، دو دريل و سنگ فرز مخصوص بريدن قفل، تابلو فرش، تلويزيون، دستگاه پخش و باند، رايانه، پرينتر و اسکنر کشف شد.

سه دزد خواب‌آلود در بازجويي‌هاي مأموران ابتدا هرگونه سرقت را نپذيرفتند اما وقتي خود را در برابر مدارک پليسي ديدند لب به اعتراف گشوده و گفتند که با تشکيل باندي معروف به باند دالتون‌ها با پوشيدن لباس کارگران شهرداري به بهانه نظافت محله‌ها در ساعات خلوت شبانه روز با استفاده از قيچي آهن‌بر، قفل در ورودي آنها را شکسته و از خانه‌ها و مغازه‌ها سرقت مي‌کردند.

اعضاي اين باند تا کنون به 15 سرقت در مناطقي از باغستان، رجايي شهر، شاهين ويلا، دهقان ويلا، جهانشهر، گلشهر و دولت آباد اقدام کرده‌اند.

فرمانده پليس کرج در پايان با هشدار به مردم در حفاظت فيزيکي و ايمني خانه‌هايشان از آنها خواست تا نسبت به رفت و آمد مشکوک افراد گدا، فالگير، رمال، نظافتچي و... در اطراف خانه يا محل کارشان حساس بوده و در صورت مشاهده اين‌گونه موارد پليس را مطلع کنند.

منبع : ايران
نظرات بینندگان