arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۲۱۶
تعداد نظرات: ۹۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

سید محمد خاتمی: اختیارات رییس جمهور مرهون اهتمام رهبری در هنگامی که رییس جمهور بودند، است/ مبادا برخی نارسایی ها سبب بدبینی به انقلاب شود

خاتمی با توضیح اینکه انقلاب واژه ای جدید در دنیای مدرن است که در مقابل رفرم و اصلاح و بخصوص از سوی جریان چپ جهان به عنوان امری ذاتا ارزشمند مطرح شده است گفت: با این نگاه انقلابی بودن یعنی خوب بودن و انسان بودن و ضدانقلاب بودن یعنی ارتجاع و عقب افتادگی و پست و پلشت بودن در اذهان جا افتاد اما باید دانست که هر انقلابی لزوما مثبت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید محمد خاتمی: اختیارات رییس حمهور مرهون اهتمام رهبری در هنگامی که رییس جمهور بودند، است/ مبادا برخی کژی ها و نارسایی ها سبب ششوند که افراد نسبت به انقلاب بدبین شوند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رییس بنیاد باران و رییس پیشین جمهوری اسلامی ایران در دیدار جمع ایثارگران اصلاح طلب، آزادگان و خانواده های شهدا که از شهرهای مختلف ایران در دفتر وی حضور یافته بودند، بر ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی و وظیفه سنگین ایثارگران در معرفی و انتقال ارزش ها و آرمان های اصلی انقلاب به نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش انتخاب، این دیدار با حضور پرشور و پرتعداد ایثارگران شهرهای مختلف ایران برگزار شد به شکلی که محل دیدار با سیدمحمد خاتمی گنجایش جمع ایثارگران را نداشت و بسیاری از حاضران در بخش های جنبی محل دیدار و در صفوف فشرده حضور داشتند و به گفته خودشان درد دلهایشان را با آقای خاتمی در میان گذاشتند.

خاتمی پس از شنیدن نظرات نمایندگان حاضران در این دیدار به احترام دهه بزرگ فجر و به احترام ایثارگران، ایستاده سخن گفت و ایثارگران را نماد عزت، سربلندی، مقاومت، آزادگی، شرف و بزرگی ملت ایران و انقلاب اسلامی و پایه اصلی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دانست.

وی با درود به ایثارگران، آزادگان، شهدا و خانواده های این عزیزان که حماسه انقلاب اسلامی را آفریدند و برای دفاع از شرف و آزادی خود در عرصه هستند، بیان کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم و تجلی گاه عزت و اراده این ملت بود. در این انقلاب، پیوند مردم و رهبر، معجزه بزرگ را بوجود آورد؛ رهبری که خود نماد عظمت و عزت و استقامت بود، مرد خدا، مرد طرفدار مستضعفان، مرد خواهان استقلال و آزادی ایران و مردی بود که می خواست ارزشهای اسلامی اجرایی و رفاه و بهروزی نصیب مردم این کشور شود.

خاتمی با اشاره به اینکه یک پایه اصلی انقلاب تخریب است؛ تخریب آنچه هست و ناپسند است اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی بود که فقط به تخریب نمی اندیشید. بعضی از انقلاب ها در مرحله خراب کردن متوقف می شوند اما انقلاب صحیح بعد از این تخریب به ساختن می اندیشد. انقلابی که در حال و گذشته متوقف نمی شود و رو به آینده دارد و می کوشد که زندگی از نوع دیگر برای مردم بیافریند.

وی توضیح داد: انقلاب ما انقلابی بود که در مرحله تخریب، یک رژیم عقب افتاده و فاسد را از میان برداشت اما این کار برای ساختن نظامی بود که متناسب با شان ملت مومن، سرفراز و بزرگوار باشد و درود به رهبر کبیر انقلاب و همه کسانی که با حضور خود این انقلاب را به پیروزی رساندند.

خاتمی گفت: ما امروز با نسل های سوم و چهارم و با جوانان عزیزی مواجهیم که در زمان انقلاب نبودند و در دامن انقلاب پدید آمده اند. ممکن است برخی کجروی ها و نارسایی ها موجب سوءتفاهم برای این جوانان شود در حالی که جوانان سرمایه های اصلی کشور هستند و اگر انقلاب ما می خواهد تداوم داشته باشد باید این نسل را با خود داشته باشد و باید آنچه نسل اول داشت به این نسل منتقل شود.

وی تاکید کرد که باید بتوان جوانان را نسبت به این حادثه بزرگ توجیه کرد و در اینجا رسالت و وظیفه شما عزیزان ایثارگر-با همه دلخوری هایی که ممکن است داشته باشید- سنگین است؛ باید توضیح دهید که انقلاب چه بود و چه می خواست و چگونه باید باشیم تا انقلابی باشیم.

خاتمی با توضیح اینکه انقلاب واژه ای جدید در دنیای مدرن است که در مقابل رفرم و اصلاح و بخصوص از سوی جریان چپ جهان به عنوان امری ذاتا ارزشمند مطرح شده است گفت: با این نگاه انقلابی بودن یعنی خوب بودن و انسان بودن و ضدانقلاب بودن یعنی ارتجاع و عقب افتادگی و پست و پلشت بودن در اذهان جا افتاد اما باید دانست که هر انقلابی لزوما مثبت نیست.

خاتمی گفت: انقلاب مثبت انقلابی است که بدی را با خوبی، عقب افتادگی را با پیشرفت، استبداد را با آزادی و مردم سالاری، بداخلاقی را با اخلاق، بی عدالتی را با عدالت و تبعیض را با حرمت و کرامت قایل شدن برای انسان جابجا کند.

وی با بیان اینکه مردم خواست اصلاحی خود را 200 سال است که مطرح کرده اند، این خواست را رهایی از استبداد نفس گیر و عقب ماندگی و در عین حال پایبندی به اسلام و رسیدن به پیشرفت دانست و یادآور شد که مردم ایران می خواهند آزادی، توسعه و پیشرفت داشته باشند و ارزش های دینی که مهم ترین آن در عرصه حیات اجتماعی، اخلاق و عدالت است، برجامعه حاکم باشد. خواست اصلاحی مردم ما آزادی، استقلال و پیشرفت توام با ارزشهای الهی است.

خاتمی با تاکید بر اینکه نبودن اخلاق در دنیای امروز فلاکت ایجاد کرده است، به وقایع خشونت بار دنیای امروز اشاره کرد و گفت: آنچه در جهان با سوءاستفاده از نام های مقدس و حتی ادیان مطرح می شود حاصل بداخلاقی در جوامع و از جمله روابط بین الملل است.

رییس بنیاد باران توضیح داد: وقتی تبعیض همه جا را می گیرد و صدای مظلوم شنیده نمی شود و وقتی قدرت های بزرگ، حکومت های فاسد عقب مانده مستبد که تامین کننده منافع آن قدرت ها هستند را حمایت می کنند و به دلیل منافع خود، اشغال را مبنای مشروعیت یک کشور قرار می دهند و مبارزان راه آزادی را تندرو و خرابکار معرفی می کنند و غیرنظامیان و زنان و کودکان را به نابودی می کشند، عده ای به این نتیجه می رسند که باید خشونت را با خشونت جواب داد. بسیاری از جریان های تند بنیادگرای خشنی که هر روز جنایات تکان دهنده آنان را می بینیم- چه به صورت نظام هایی که ایجاد شده و چه به صورت جریانهای به اصطلاح جهادی- که آدم آتش می زنند و سر می برند و زن را برده می کنند و با نابود کردن خود به آنکه دشمن می پندارند لطمه می زنند، محصول همان نگاه و بی عدالتی حاکم بر نظام بین المللی است.

سید محمد خاتمی: اختیارات رییس حمهور مرهون اهتمام رهبری در هنگامی که رییس جمهور بودند، است/ مبادا برخی کژی ها و نارسایی ها سبب ششوند که افراد نسبت به انقلاب بدبین شوند

وی با تاکید بر اینکه باید مسایلی که می بینیم را ریشه یابی و تحلیل کنیم افزود: درست است که غرب در دورن خود کارهایی کردند که ارزشمند بوده است اما در عرصه بین الملل ستم و تبعیض روا داشتند و انسان را تحقیر کردند و باید در علت یابی این خشونت ها و خشونت گرایی ها این موارد را درنظر بگیریم.

خاتمی در ادامه به خواست مردم از انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه «ما نظامی می خواهیم که علاوه بر پیشرفت بر پایه اخلاق و عدالت استوار باشد» افزود: انقلاب نه تنها باید زندگی آباد و آزاد و عادلانه و منطقی برای مردم با هر گرایش تامین کند و انسان ها خود را صاحب حق و کرامت بدانند بلکه می تواند برای دنیا الگو شود. مردم سالاری ارزشمند است و بشر امروز چاره ای جز مردم سالاری ندارد.

وی افزود: انقلاب ما جمهوری اسلامی می خواهد جمهوری یعنی مردم سالاری و اسلامی یعنی ارزش های گمشده در دنیای امروز به آن اضافه شود.

خاتمی با این پرسش که چرا امام (ره) اینقدر بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید داشتند؟ گفت: اسلام در مقابل جمهوری قرار نداشت. اسلامی که در انقلاب ما بود و امروز از آن دفاع می کنیم و از متن اصلی اسلام استنباط می کنیم و در مواضع امام می بینیم، قرائت مردم سالارانه از اسلام و قرائت احترام به انسان، اخلاق و عدالت است.

وی در ادامه درباره انقلاب افزود: یک وجه انقلاب این است که مردمی است و وجه تمایز انقلاب با کودتا این است که مردم تصمیم گیر هستند و یک گروه تصمیم نمی گیرد. در انقلاب مردم رهبر دارند و مهم این است که آن رهبران از متن وجدان مردم آمده باشند چنانکه امام امت بود. مردمی بودن حرکت انقلاب را از کودتا جدا می کند.

خاتمی به دو ویژگی دیگر یک انقلاب صحیح اشاره کرد و گفت: اول برانداختن نظم و سامان ناپسند موجود و عقب مانده و دوم برافکندن فساد که این دو لازم و ملزوم هم هستند و این دو ویژگی است که این هر دو در تاریخ ما و در استبداد خشن و استبداد وابسته به استعمار نمود پیدا می کرد.

وی بیان کرد: عقب افتاده ترین نظام، استبدادی است که مردم حقی ندارند و یک گروه یا یک فرد، مالک بلامنازع یک کشور می شوند و انقلاب می خواهد این نظام عقب مانده که متناسب با شان مردم نیست، براندازد و فساد را که لازمه چنین نظامی است، ریشه کن کند و انقلاب ما هم این ویژگی را داشت.

خاتمی گفت: خواست مردم ایران این بود که آن نظام عقب مانده غیرمتناسب با شان انسان باشعور ایرانی را ویران سازد و فساد را ریشه کن کند و به جای آن نظامی مردمی – اسلامی مستقر گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای جوانان خود عظمت انقلاب و دهه فجر را توضیح بدهیم یادآور شد: مبادا برخی کژی ها و نارسایی ها سبب شوند که افراد نسبت به انقلاب بدبین شوند حتی اگر کژی دیده شود باید با روش های اصلاح طلبانه درصدد اصلاح آن برآییم و نگذاریم دل جوانان ما از انقلاب دور شود.

خاتمی گفت: اگر بداخلاقی هست، اگر ناروایی هست اینها را به اسم انقلاب نگذاریم بلکه باید بگوییم برگردیم به آرمان های انقلاب. اگر نقدی هست نقد برای اصلاح امور است حال اگر برخی آن را براندازی بنامند برای خود می گویند و براندازان کسانی هستند که معیارهای اصلی را کنار می زنند و معیارهایی مطابق سلیقه خود جایگزین آن می کنند.

وی با تاکید بر اجرای قانون اساسی اظهار کرد: قانون اساسی دستاورد بزرگ انقلاب ماست. قانون اساسی برای حکومت حد و حدود و برای مردم حق و حرمت تعیین می کند.

خاتمی گفت: در قانون اساسی ما هم، حکومت بی حد و مرز نیست و مسوولیت دارد و باید تامین کننده نیازهای مردم باشد . حکومت بی حد، مختص حکومت استبدادی گذشته بوده است و امروز قانون اساسی ما مبنای نظم است و همه باید به قانون اساسی تن دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل قانون اساسی بدون تبعیض، از تلاش برخی که می خواهند قانون را زیرپا بگذارند انتقاد کرد و افزود: این قانون باید اجرا شود و طبق نص قانون اساسی مجری قانون، رییس جمهور است.

خاتمی یادآوری کرد که گرچه رییس جمهور متناسب با وظیفه ای که در اجرای قانون اساسی دارد، اختیارات و امکانات ندارد اما در همین حدی که هست - و همین حد را هم مرهون اهتمام رهبری هنگامی که رییس جمهور بودند، هستیم- باید اجرا شود و مسوولان قوای دیگر نیز باید به رییس جمهوری کمک کنند تا قانون اساسی اجرا شود و خیلی از کژی ها رخ ندهد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به حفاظت از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب، انقلاب بزرگی است و حق است متناسب با این بزرگی، از آن تجلیل کنیم.

رییس پیشین جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که این انقلاب متعلق به همه است و متعلق به گروهی خاص نیست. همه گروه ها و جریان ها و گرایش ها باید حضور داشته باشند و انقلاب را متعلق به خود بدانند.

وی با اشاره به وجود کدورت ها و برخی بداخلاقی ها در جامعه افزود: باید سعی کنیم این ایام زمینه همدلی و نزدیک شدن افراد جامعه بهم باشد نه دور شدن از یکدیگر و همه باید بکوشیم از این انقلاب تجلیل کنیم و انشالله ملت همانند هر سال –اگرچه ممکن است ناراحتی هم داشته باشند- در سالگرد پیروزی انقلاب حضور خواهند داشت.

خاتمی در پایان ابراز امیدواری کرد که به برکت این انقلاب شاهد نزدیک شدن دلها و نگاه به سوی آینده و رفع محدودیت ها باشیم.

در این دیدار، ایثارگران با انتقاد از کسانی که کشور را به این ورطه کشانده اند، دلواپسان امروز را همان کسانی دانستند که مخالف پذیرش قطعنامه بودند.

سردار کیایی در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به اینکه صفت ایثارگری به نسلهای بعد منتقل شود خطاب به خاتمی گفت: شما اخلاق، ادب و رفتار دینی را در عرصه عمل نشان دادید.

وی به تشریح صفت ایثارگری پرداخت و گفت: ایثارگر از خود می گذرد تا امر ارزشمندی برای کشور باقی بماند.

کیایی، شاخصه ایثارگری را اخلاق و ادب خواند و نقطه مقابل ایثارگری را دهان باز کردن و هر حرفی را زدن برای رسیدن به هدف دانست.

در ادامه این دیدار بهمن زاده از مجمع ایثارگران گفت: در سالهای گذشته عموما ایثارگران به حاشیه رانده شدند اما همه این فشارها موجب نشد که ایثارگران این پرچم را کنار بگذارند.

وی خبر داد که احتمالا ایثارگران اصلاح طلب در قالب یک مجمع ثبت و به فعالیت خواهند پرداخت.

در ادامه این دیدار، سردار رشید، وقایع نگار جنگ، گفت: مبنای ایثارگری از فطرت پاک بشری سرچشمه گرفته است و ایثار واژه ای بی محتوا نیست. ایثارگران اسطوره های خیالی نیستند و جامعه ایثارگران جامعه ای خیالی نیست. ایثار گذشتنی است نه از جنس تبذیر. ایثار نقطه مخابل بخل ورزی است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۱۰۷
غیر قابل انتشار: ۲۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
62
388
خیلی پیر شدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
درود بر خاتمی
alidad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
همه پیر میشن همه ولی مهم اینه که مثل شیر پیر بشی مثل یه شیر دوست داشتنی مثل خاتمی
میرمحمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
ناشناس جان مهم آن فلب نورانی سیدنجیب است.جانم خاتمی محبوب قلبها
رامسری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
درود بر سه سید فاطمی
خمینی ،خامنه ای ،خاتمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
جوان ودلیر است
سعید ر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
ولی هنوز برای ما عزیزی......
محمداسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
53
660
درود بر تو ای سید دوست داشتنی.خدا پشتیبان و حافظ شما باشد.
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
47
621
زنده باد رئیس جمهور دوران طلایی کشور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
37
531
دوست داریم سید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
تا چشمی بعضی ها در بیاد !
احسان
|
Romania
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
33
492
خاتمی زنده باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
720
58
ای بابا باز این اومد. عشقه عکس و مطرح شدن داره فقط
پاسخ ها
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
عشق عکس اونی بود که 8 سال مملکت را نابود کرد و روحانی هنوز داره سعی میکنه ctrl+Z بزنه!!! که یرگردیم به سال 84!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
اونی که اینجوریه یکی دیگه ست نه خاتمی عزیز
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
ناشناس متاسفم تو هم گرفتار همان مشکلی هستی که سیدفاضل فرمودند وآن گمشده جامعه امروز یعنی"اخلاق وادب"است.
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
اخوی شما روت می شه صحبت کنی!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
ای کاش قبل از نوشتن کمی فکر میکردی!!!
باران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
یه سوال وجدانن خاتمی احتیاج به مطرح شدن داره اخه ایکیو یکی بیار که خاتمی رو نشناسه اونم با اون صحبت تاریخیش در سازمان ملل وچهره دوست داشتنیش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
تو هم عشق منفی گرفتن
مهربان توسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
24
382
سید جان من معلم در دوران دولت شما معیشتم بهتر بود انشاا... شاد وموفق باشی
پاسخ ها
یک فرهنگی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
بنده هم معلم هستم و پس از 18 سال نه تنها من بلکه بسیاری از همکاران صاحب خانه شدند. به خدای احد و واحد قسم امروزه اگر حتی دستشویی منزل خراب بشه حتی با اخذ وام هم قادر به تعمیر آن نیستیم. کسانی که مغرضانه با این عزیز دل پری دارند قضاوت کنند و خدا را در نظر بگیرند.
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
21
377
یاد دوران طلایی ریاست‌جمهوری ایشون بخیر
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
چقدم که طلایی بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
یادبادآن روزگاران یادباد.سیدعاشقتیم به مولا
ژنرال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
17
290
ای سید بزرگوار از صمیم قلب دوستت داریم
سیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
16
263
واقعا نمونه و اسوه ی معلم اخلاقی،
ژنرال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
16
226
ای سید بزرگوار از صمیم قلب دوستت داریم
sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
14
204
دردود بر سید دوست داشتنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
16
192
بی ریا و دوست داشتنی است
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
14
190
زنده باشی محبوب
یه دونه ای به خدا...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
15
203
در دوران شما اقای خاتمی عزیز مردم خیلی شاد بودن ودرخوشی زندگی میکردیم اما بعد از شما همش فکروخیالمون گرانی و تورم بود ومن به نوبه خودم شخص شماو اصلاح طلب هارو مقصر میدونم چون چند کاندید اصلاح طلب برای ریاست جمهوری در سال 84 باعث این همه مشکلات مردم شد اما امیدوارم که شماها ومامردم ایران دیگر اشتباهات دوران گذشته رو تکرار نکنیم وبه فکرایرانی اباد باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
17
213
درود بر محبوب ترین رییس جمهور ایران
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
16
167
با سلام
21 سال بیشتر سن ندارم...اما اینقد این سید دوس دارم که حاضرم برایش جانم بدم...خیلی دوست دارم سید...خدا پشت پناهت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
12
145
سید محبوب دوستت داریم
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
11
147
"یارب سببی ساز که یارم به سلامت بازاید"انشاءالله روزی را شاهد باشیم که بار دگر مردم وانقلاب از خدمات فضلایی همچون سیدمظلومان بهره ببرند.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
17
159
فرزند شهید هستم از بزرگی این انسان گریه کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
من هم فرزند شهید هستم . با وجود افرادی مانند خاتمی و ... حس میکنم خون پدرم هدر نرفته است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
61
8
بسمه تعالی
اقای خاتمی عزیز در عمل نتواستی. فقط شعار دادن نیست. شما هم فکر عدالت نبودی. دوست داشتی خودی مطرح کنی والسلام
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
15
133
درود بر سید دوست داشتنی ایران سید محمد خاتمی
و درود بر امیر کبیر انقلاب آیت الله هاشمی
و خسته نباشید به سایت انتخاب
ارمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
179
32
ولی شما در پایان ریاست جمهوری تون گفتید : به غیر از تدارکاتچی چیز دیگه ای نیست ریاست جمهوری...
محمّد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
7
122
درود بر خاتمی
شخصیت پاک ، پاک و ارزشمند خواهد ماند .
خدمت صادقانه شما را ارج می نهیم .
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
9
118
مرد بی بدیل اخلاق مرد بی ادعا/درود بر تو که هر چه کنند نخواهند توانست جای تورادردلهای مردم بگیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
15
129
وای چقدچقد حالم خوب شد از سید خبر گذاشتید، خدا خیرت بده انتخاب.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
12
133
خاتمی عشق است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
8
110
آقای فقیهی از مردم مظلوم خوزستان حمایت کنید گرد وخاک دوباره اومده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
24
یزید عمری طولانی دارد به وسعت تاریخ وامام حسین هم تازمانیکه بشر یت است نام ایشان به خوبی یاد خواهد شد پس انسانها به بزرگی عمل وافکارشان خود در همه اعصار زنده اند و خاتمی نیز به اندازه ای که بزرگ است زنده خواهد ماند
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
6
39
خدا خواسته است که ایشان محبوب دل اکثریت ملت بزرگ ایران باقی بماند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
5
32
دوست داریم سید.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
5
26
خدایا پشت وپناهش باش چقدردوستش دارم
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
5
28
از صمیم قلب دوستش داریم.از مردم ، برای مردم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
25
درود بر خاتمی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
5
22
منم اولین چیزی ک توجام رو جلب کرد پیر شدن سیده.
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
25
سید خداحفظت کنه توآبروی اسلامی.همیشه برایمان عزیز بودی، وعزیزهستی،
ثمن
|
-
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
25
در عمل اثبات شده است که خاتمی بهترین رئیس جمهور بعد از انقلاب بوده و این از ثبات اقتصادی و سیاسی که منجر به امنیت اجتماعی شده بود و جایگاهی که ایران و ایرانی در دنیا بدست آوده بود پیدا بود ولی چه فایده که ما ایرانیها...
روح الله
|
United States
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
25
امیدوارم برای این حرفها دیر نشده باشد و امیدوارم تندروها بفهمند که دارد دیر میشود
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
26
سید جان ادب مرد به از دولت اوست . ما شما را از صمیم قلب دوست داریم
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
25
چه عجب از سید خندان یه خبر گذاشتین؟
limitless
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
12
14
تو رو خدا از این سید نه عکس بذارید نه خبر .البته میدونم نظرم منتشر نخواهد شد.
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
23
کم پیدایی سید . دلمون برات تنگ میشه .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
2
22
آقای خاتمی عزیز ریش من معلم نیز مثل شما در این کشور رو به سفیدی است حداقل به ظاهر نیز که باشد رو سفیدی به خاطر دفاع از حق .باشد که مانند مولی متقیان خود شناسی و خود باوری را از خود آغاز کنیم استوار باش مانند مردم ایران به همراه مردم ایران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
39
5
اقای خاتمی اگر شما انقلاب را دوست دارید(که صد در صد دارید) چرا در 88 مواضعی داشتید که تمام دشمنان از شما حمایت کردند چرا ماجرای هسته ای با حقارت ما به نفع طرف مقابل تمام شد چرا برخی از وزرا و نزدیکان شما دشمن درجه ی یک انقلاب شده اند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
6
19
سلام برسید محمد خاتمی یار واقعی امام خمینی وامام خامنه ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
21
دورد بر سید محمد خاتمی
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
20
درود بر سید خندان درود بر برکات انقلاب درود بر سید محمد خاتمی به خدا دوستت دارم خداوند شما را حفظ کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
20
زنده باد خاتمی و افکار روشنش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
21
دورد بر سید محمد خاتمی
حسن
|
Canada
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
21
ای سید ما، لایک داری لایک. کاش قبلا شناخته بودمت عزیز. سرمایه ای هستی برای ملت ایران...
رحیم
|
United Kingdom
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
18
تشکیل مجمع ایثارگران اصلاح طلب و تشکل آن میتواند راه گشای مفید و خوبی در راه فعلیتهای مدنی تاثیر گذار باشد، لطفاً با فراخوان در کل کشور اقدام شود.
milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
22
صحبت این مرد بزرگ رو با صحبت های اون مرده که رفته مقایسه کنید به تفاوت و عظمت سیدمون پی میبرید
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
18
یادش بخیر چه دوران قشنگی بود با دست خودمون نابودش کردیم ( رای دادن ب احمدی نژاد)خدا کنه ب لطفش ، رحمی کنه باز بشه برگردیم ب دوران طلایی ایران انشاالله
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
14
سید خندان
مردی به مولا
خدا پشت پناهت
کاتب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
2
14
درود بر سید بزرگوار بنده در سه دوره ریاست جمهوری اقایان هاشمی خاتمی و احمدی نزاذ خارج از کشور بوذم که در زمان ریاست جمهوری جناب خاتمی بیشترین احترام به ایران و ایرانی می شد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
18
اي سيدِ ما سرورِ ما جايِ تو خاليست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
16
سید، خدا شما رو برای ما خفظ کنه. دوستت دارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
3
17
از خوندن حرفهای این سید عزیز دلشاد شدم
همه دوستش دارند خدا کنه دشمناش بفهمند مردم چی میخوان
انتخاب عزیز ! ممنون از شما
دوم خرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
2
15
آقای خاتمی عزیز

ای کاش دیگران هم مثل شما دلسوز بودند و نیتشان خدمت به مردم بود
یک بازنشسته کشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
18
خاتمی عزیز هر چه شما را تخریب کنند عزیز تر میشی چون اراده خداست و قلب ها در اختیار اوست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
15
درود بر ایت الله العظمی هاشمی

درود بر سید محبوب دل ها خاتمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
3
19
درود برخاتمی و کسانی که برای نظام کار کردند و نه کسانی که فقط حرف زدند.
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
2
33
مقایسه اقتصادی پایان دولت آقای خاتمی و احمدینژاد در دوره ریاست جمهوری:
خاتمی: تورم:12درصد ، نرخ دلار: 900 تومان ، اشتغال:حدود 7میلیون ، درآمد نفتی:206 میلیارد دلار ، رشد اقتصادی: مثبت 6.4 درصد.

احمدینژاد: تورم:45درصد ، نرخ دلار:3500 تومان ، اشتغال: حدود 75هزار ، درآمد نفتی: 720 میلیارد دلار ، رشد اقتصادی: منفی 5.6 درصد.

جالبه اونوقت همیشه صدا و سیما درباره دولت اصلاحات منفی حرف میزنه درباره دولت اصولگرا کاملا مثبت!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
4
20
درود بر خاتمی
علی
|
United States
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
2
18
سید ما دوست داریم و هنوز هم حرفاتو نمی فهمیم
جانباز جنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
3
17
آقای خاتمی عزیز ایام عزت مستدام باد انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
4
18
هرچه الگوی خوب است از دوران ریاست جمهوری خاتمی و هرچه الگوی بد است از دوران احمدی نژاد است. تاریخ این را اثبات خواهد کرد. بعضی ها بفهمند خاتمی امیر کبیری دیگر بود. که این انقلاب به او مدیون است. صد سال بعد اثبات خواهد شد. درود بر ایشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
3
12
خوش حالم زمانی که ایشون رئیس جمهور بودند زندگی کردم از افتخاراتم شده
hassan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
37
5
من و خانوادم تا قبل از فتنه 88 ایشان رادوست داشتیم اما متاسفانه مواضع ایشان مخصوصا در عاشورای 88 نظر مارا برگرداند.
علی
|
United Kingdom
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
3
13
ای سید بزرگوار آرامش اقتصادی دوران شما آرزوی هر ایرانی است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
1
14
برادر یوسف این اماری که دادی را ترا خدا نگووووووووووووو
احمدی نژاد تورم را تک رقمی کرده
دلار را زیر پانصد تومن اورده
پراید را اندازه فرغون کرده یعنی از پنجاه هزار تومن
کامیون کامیون پول بای داده کندا عوضث بر گشتنی قطعنامه واسه ما اورده
نگو
احمدی نژادها شاگرد خاتمی ها هم نیمیشوند
من دو دوره به اقای خاتمی رای ندادم اما به ریاست ایشان افتخار می کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
1
17
از اقا نوید بخاطر مطلب قشنگش تشکر میکنم از دست بعضی ها که دست از سر ما بر نمیدارند عصبانی شده بودم چون باز توی خبر ها داره پیداش میشه اما کلی خندیدم دلت شاد باشه عزیزم
نظرات بینندگان