arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

رتبه اعتباری روسیه بی‌ارزش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسسه اعتبارسنجی «مودیز اینوسترز سرویس» رتبه اعتباری روسیه را با اشاره به منازعه در اوکراین، قیمت پایین نفت و ضعف روبل به رتبه بی‌ارزش تنزل داد.

به گزارش ایسنا، مودیز رتبه روسیه را از Baa 3 به Ba1 تنزل داد و دورنمای رتبه این کشور را همچنان منفی نگه داشت. این موسسه رتبه روسیه را در ژانویه تنزل داده و نسبت به تنزل بیشتر رتبه این کشور هشدار داده بود.

در پی انتشار این خبر ارزش روبل 0.6 درصد در برابر دلار سقوط کرد و آنتون سیلوانف، وزیر دارایی روسیه اقدام مودیز را متاثر از عوامل سیاسی خواند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد ارزیابی مودیز نه تنها کاملا منفی بوده بلکه بر مبنای دورنمای فوق العاده بدبینانه‌ای بوده که تاکنون نظیر نداشته است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مودیز بر این باور است که توان مالی دولت روسیه در نتیجه فشارهای مالی و تداوم کاهش ذخایر ارزی خارجی این کشور که در نتیجه خروج سرمایه و محدود شدن دسترسی به بازارهای بین المللی سرمایه اتفاق افتاده است، تحلیل می‌رود.

این موسسه اعتبارسنجی در ژانویه پیش بینی کرده بود تولید ناخالص داخلی واقعی روسیه حدود 5.5 درصد در سال 2015 و سه درصد در سال 2016 کاهش پیدا می‌کند و رشد واقعی این کشور تا سال 2018 به صفر می‌رسد. در حالیکه دولت روسیه پیش بینی کرده است اقتصاد این کشور امسال سه درصد کوچک شده و در سال 2016 به رشد بازمی‌گردد.

موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» در ژانویه رتبه اعتباری روسیه را به بی‌ارزش تنزل داد و برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته رتبه این کشور را پایین رتبه سرمایه گذاری قرار داد. موسسه فیتچ هم در ژانویه رتبه روسیه را به BBB- تنزل داد که یک رتبه با بی‌ارزش فاصله داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفکس، اقتصاد روسیه 1.5 درصد در ژانویه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کوچک شد.
نظرات بینندگان