arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

کدام فیلم‌ها، عید نوروز اکران می شوند؟ / رقابت میان فجر رفته‌ها و فجر نرفته‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرهیختگان آنلاین(FDN.ir) نوشت: یکی از مهم‌ترین اکران‌های سینمای ایران اکران نوروزی است و خیلی‌ها دل‌شان می‌خواهد در این فصل از سال فیلم‌هایشان به نمایش در‌آید و پرده نقره‌ای را تجربه کنند. اما امسال کدام فیلم‌ها هستند که درخواست پروانه نمایش کرده‌اند و دل‌شان می‌خواهد در این فصل از سال اکران شوند؟

یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که درخواست اکران در این فصل از سال را دارد «رخ دیوانه» است. فیلمی که توانست در اکران جشنواره فیلم فجر امسال موفقیت‌های زیادی به دست آورد و هم برگزیده تماشاگران باشد و هم جشنواره به این فیلم سیمرغ بدهد و هم کارگردانی را از آن خودش کند و صدا و جلوه‌های ویژه هم سیمرغ را به خانه ببرند. از آن طرف هم مسعود جعفری‌جوزانی است که می‌خواهد فیلم «ایران برگر» را برای اکران نوروز داشته باشد. فیلمی که در رقابت فجر امسال حضور داشت.

با اینکه این فیلم در بخش‌های بازیگری مرد و فیلمبرداری در فجر نامزد دریافت جایزه شده بود، تنها توانست بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کند. مصطفی کیایی هم می‌خواهد فیلمش را در این اکران بر پرده سینماها داشته باشد. فیلم «عصر یخبندان» توانست با استقبال خوب تماشاگران در جشنواره فیلم فجر همراه باشد و یکی از رقبای جدی «رخ دیوانه» در آرای مردمی بود. فیلمی که بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی در آن بازی می‌کنند. اما علیرضا رئیسیان که بعد از سال‌ها تصمیم گرفت فیلم بسازد و فیلم «دوران عاشقی» را به فجر آورد هم یکی دیگر از این کارگردان‌ها است. این فیلم هم توانست در جشنواره فیلم فجر در دو بخش فیلمبرداری و فیلمنامه سیمرغ را به خانه ببرد.

از آن طرف هم سامان مقدم درخواست اکران نوروزی داده و می‌خواهد فیلم «نهنگ عنبر» را بر پرده ببیند. او که نتوانست در فجر حضور داشته باشد و فیلمش به فجر نرسید این‌بار می‌خواهد گردونه رقابت اکران نوروزی را از دست ندهد. فیلمی که رضا عطاران و مهناز افشار در آن بازی می‌کنند.

مقدم که گفته بود نمی‌تواند فیلمش را با کیفیت مطلوب به جشنواره برساند و قرار بود آن را برای اکران عمومی آماده کند از شورای صنفی نمایش درخواست اکران نوروزی کرده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام‌یک از این فیلم‌ها خودشان را به اکران نوروز و پرده عریض نقره‌ای خواهند رساند.
نظرات بینندگان