arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳

اوباما تلافی می کند: تحریم آیپک به خاطر سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد دولتی آمریکا مدعی شد با وجود شکاف بین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دولت این کشور تمایلی برای تحریم کنفرانس آتی آیپک نخواهد داشت.

به گزارش فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، با این حال این مقام که نامش فاش نشده است از اعلام نام و یا رتبه نماینده دولت آمریکا که قرار است در این کنفرانس شرکت کند خودداری کرد.اگر چه بسیاری معتقدند مقامی که قرار است به نمایندگی از طرف دولت در کنفرانس آتی آیپک شرکت کند،جک لو وزیر خزانه داری آمریکاست.

سخنان این مقام به دنبال انتشار مطلبی از طرف خبرگزاری آسوشیتدپرس بود که در آن اعلام شد دولت اوباما به دنبال راههایی برای تضعیف اثرات سفر آتی نتانیاهو به واشنگتن و مقابله با پیام وی برای نشان دادن این موضوع است که توافق اتمی با ایران برای اسرائیل و جهانیان بد است.

بر اساس این گزارش دولت آمریکا در این رابطه در حال بررسی مصاحبه رئیس جمهور اوباما با یک خبرنگار برجسته است که شکاف بین آمریکا و اسرائیل را پوشش می دهد. مقامات دولتی همچنین در حال پیش بینی مصاحبه در روزهای یکشنبه برای مقابله با ادعاهای نتانیاهو هستند و قصد دارند مقاماتی با رتبه های پایین دولتی را راهی کنفرانس آیپک کنند.

اگر چه کاخ سفید تاکنون از هر گونه پاسخ به این گزارش آسوشیتدپرس امتناع کرده است اما یک منبع نزدیک به کاخ سفید این گزارش را غیرعادی توصیف کرد.آنها اعلام کردند اگرچه دولت نظر ایده آلی درباره اقدامات نتانیاهو ندارد اما نباید تمرکز خود را برابر تحرکات مطبوعاتی سمبولیک قرار دهد.برخی منابع گزارشهای اسرائیلی درباره تحریم آیپک را جنگ روانی ایجاد شده از جانب طرفداران نتانیاهو در قدس اشغالی و واشنگتن به منظور افزایش حمایت از نتانیاهو و سخنرانی آتی وی در کنگره ارزیابی می کنند.

یک منبع نزدیک به کاخ سفید اعلام کرد نتانیاهو مسائل دشواری با اوباما و دولت آمریکا دارد و او تلاش می کند این مشکلات به شکاف بین اوباما و یهودیان بدل شود.
نظرات بینندگان