arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

مقام ارشد آمریکایی: پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شد/اختلافات در برخی موضوعات کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ گفت اختلافات در برخی موضوعات کاهش یافته است.

 یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت در گفت‌وگوهایی صورت‌گرفته، پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده به رغم این با اشاره به وجود موضوعات بسیار دشوار در گفت‌وگوهای هسته‌ای می‌گوید هنوز راه درازی برای رسیدن به توافق باقی است.

وی همچنین از دیدار دوباره مدیران سیاسی ایران و آمریکا در دوشنبه هفته آینده خبر داده است. این مقام آمریکایی گفته توافق هسته‌ای احتمالی باید ایران را دست‌کم به مدت 10 سال در فاصله یک ساله با بمب نگاه دارد.

این مقام نزدیک به مذاکرات که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد فضای رایزنی‌های چند روز اخیر را «مفید و سازنده» توصیف کرد و افزود مشخص نیست که توافق سیاسی علنی شود یا خیر.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت آمریکا در جلسات محرمانه کنگره را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار خواهد داد.

از صبح امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌ها در شهر ژنو در راستای رفع اختلافات بر سر راه‌حل جامع هسته‌ای، دومین دور گفت‌وگوهای محمدجواد ظریف و همتای آمریکایی‌اش با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و با حضور معاونان وزرای خارجه و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار که سه ساعت به طول انجامید.

ساعات پایانی شب گذشته نیز رایزنی‌های ظریف و کری با حضور صالحی و مونیز و معاونان وزرای خارجه در ژنو برگزار که دو ساعت و نیم طول کشید.

طرفین بعدازظهر امروز ساعت 14:30 به وقت تهران نیز برای سومین بار به رایزنی پرداختند که بعد از یک ساعت و نیم وزرای خارجه و معاونانشان در جلسه‌ای جداگانه و صالحی و وزیر انرژی آمریکا نیز به صورت دوجانبه و در نشستی دیگر به گفت‌‌وگو پرداختند و پس از حدود نیم ساعت دوباره به وزرا پیوستند.

امروز رایزنی دوجانبه عراقچی و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 در ژنو برگزار شد

منبع: فارس
نظرات بینندگان