arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

پشت پرده برد بزرگ پرسپولیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مربي تيم پرسپوليس معتقد است تيمي را شکست داديم که از 15 بازيکن خارجي استفاده مي‌ کردند که 11 تاي آنها دو پاسپورت دارند.

حسین عبدی از مربیان تیم پرسپولیس راجع به بازی دیروز این تیم گفت:

دست پیشکسوتان را به گرمی می‌ فشارم
در ابتدا به همه مردم تبریک می‌ گویم، چه آنهایی که به استادیوم آمدند و چه آنهایی که از خانه بازی را دیدند، این یک برد ملی بود و لذت آن برای همه مردم ایران است. بهرحال از مردم تشکر می‌ کنم و از پیشکسوتان پرسپولیس که در ورزشگاه حاضر شدند و باعث روحیه گرفتن تیم شدند تشکر می‌ کنم، مخصوصا آقایان کریمی، مهدوی کیا و بزیک که به رختکن آمدند و باعث انگیزه بیشتر بازیکنان شدند، دست همه را به گرمی می‌ فشارم. هنوز مانده ما آن تیمی که می‌ خواهیم بشویم اما برای شروع خیلی خوب بود.

با یک تیم بین المللی روبرو بودیم
این تیم متمول قطری از استانداردهای آسیا بالاتر بود، آنها 15 بازیکن خارجی دارند که 11 تای آنها دو پاسپورت دارند، اغراق نیست اگر بگوییم هزینه دو بازیکن آنها برابری می‌ کند با کل بازیکنان ما، بنابراین یک تیم معمولی نبودند که به راحتی بتوان از کنارشان گذشت. آنها خوب فوتبال بازی کردند و سعی در این داشتند که بازی ما را ببندند.

تفاوت این بازی با بازی قبلی، گل شدن توپ هایمان بود
بازی با لخویا یک تفاوت اساسی با بازی ما در مقابل صبا داشت، یک فرق بزرگ در میان بود و آن هم اینکه در این بازی توپ های ما گل شد، حالا اینکه چرا در آن بازی گل نمی‌ زنیم و در این بازی گل می‌ زنیم به نظر من، به خودمان برمی گردد، تفاوت اصلی بین این دو بازی در میزان تمرکز بازیکنان ماست، در بازی قبلی با موقعیت هایی که از دست دادیم تمرکز بازیکنان ما از بین رفت و دیدید که موقعیت صددرصد گل نیز به ثمر نمی‌ رسید اما در این بازی بچه ها سعی کردند که با تمرکز بالا بازی کنند و از طرفی گل اول خود را در زمان خوبی به ثمر برسانند. از نظر تمرکز بالا اگر بخواهم مثال بزنم، شما طارمی را ببینید در بازی قبلی وی یک موقعیت استثنایی را نتوانست به گل تبدیل کند اما در این بازی یک توپ عادی را با حرکتی استثنایی تبدیل به یک پاس گل فنی می‌ کند.

مهمترین اتفاق هر بازی، زدن گل اول است
به نظر من، به ثمر رساندن گل اول مهمترین اتفاقی است که برای یک تیم و یک بازی می‌ افتد، به طور مثال اگر ضربه بازیکن لخویا که برخلاف جهت بازی زده شد و از کنار دروازه ما به اوت رفت اگر وارد دروازه مان می‌ شد دیگر خیلی سخت بود که به بازی برگردیم و اینچنین بازی روانی را ارائه بدهیم و برعکس بهترین اتفاقی که برای تیم ما افتاد زدن گل اول بود که توسط محسن در بهترین زمان به ثمر رسید.

سعی کردیم کمترین هافبک دفاعی را در بازی ها داشته باشیم
البته جزئیات را که نمی‌ شود گفت، چون ما هم برنامه های خودمان را داریم و اگر بخواهیم آنها را تشریح کنیم دستمان برای حریفان رو می‌ شود اما در قالب کلی باید بگویم ما تلاش زیادی کردیم که با توجه به بضاعتمان سیستم تیم را از 1-3-2-4 به سیستمهای دیگر که کمترین هافبک دفاعی را داشته باشند تبدیل کنیم و فکر می‌ کنیم توانستیم به 3-3-4 که سیستم مورد نظرمان بود برسیم، البته باید بگویم این تغییر بسیار هم سخت است. در این بازی و بازی با تیم صبا، نورالهی کار دفاعی، توپ خراب کردن و جنگ های تن به تن را انجام می‌ داد و نوری و گابریل هم بازیسازی تیم را انجام می‌ دهند، سه نفر هم که به طور محض به کار هجومی تیم می‌ پردازند. به طور کل می‌ توان گفت در ترکیب این پرسپولیس، با پنج بازیکن حمله می‌ کنیم. البته حسن دیگر تیم ما، وضعیت بسیار ایده آل بدنی بازیکنان است که حتی در دقایق پایانی هم استارت می‌ زنند.

بازیکنمان از یکدیگر درک مشترک دارند
بچه ها الان درک از یکدیگرمشترکی دارند و همه می‌ دانند که بهترین و هماهنگ ترین نفرات به زمین می‌ روند، در مقاطع خاص هرکدام از بازیکنان، وظایف خود را انجام می‌ دهند، شاید بازیکنانی که در ترکیب بازی دیروز بودند، در ترکیب بازی بعدی نباشند و برعکس، باید ببینیم با توجه به شرایط بازی چه اتفاقاتی می‌ افتد، بهرحال هرکدام از بازیکنان باید نسبت به سیستم بازی و پوزیشن خود در ترکیب تیم، به بازی بپردازند.

بازی خوب بدون امتیاز بهتر از امتیاز گرفتن مقطعی است
ما چندبازی گذشته را بد بازی نکردیم و اتفاقا می‌ توان گفت خوب هم بازی کردیم اما خیلی ها آمدند و گفتند که به بازی خوب امتیاز نمی‌ دهند، اما من الان به شما می‌ گویم که اگر بازی خوبی انجام دهی و امتیاز نگیری خیلی بهتر از این است که بازی بدی انجام بدهی و مقطعی امتیاز بگیری.

امیدوارم مدیران پشتیبانی کنند
من همیشه اعتقاد دارم کارهای بزرگ به تنهایی انجام نمی‌ شود، هواداران، مدیریت، بازیکنان و کادرفنی هرکدام به تنهایی نمی‌ توانند کاری از پیش ببرند و مطمئنا عوامل نامبرده با هم می‌ توانند باعث پیشبرد اهداف تیم شوند. بهرحال امیدوارم پشتیبانی لازم از طرف مدیران انجام شود و تدارکات لازم برای بازی های آینده انجام شود. در این مدت فراز و نشیب های زیادی داشتیم اما خدا را شکر تیم به حالت نرمال و هماهنگ خود رسیده است.‌


نظرات بینندگان