arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

پايان مرحله سوم عمليات تکريت/ آزادسازي مناطق بيشتر در استان صلاح‌الدين

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده نيروهاي پليس عراق از انجام مرحله سوم عمليات آزادسازي استان صلاح الدين خبرداد. در همين حال، رئيس پليس استان ديالي اعلام کرد که بيش از 100 کيلومتر در داخل استان صلاح الدين از دست داعش آزاد شده است. نيروهاي عراقي نيز شهر "الدور" در جنوب شرق تکريت را از دو بخش شمالي و شرقي محاصره‌ کرده‌اند.

به گزارش شبکه سومريه نيوز، "رائد شاکر"، فرمانده نيروهاي پليس فدرال از انجام مرحله سوم عمليات آزادسازي استان صلاح الدين خبر داده و اعلام کرد که نيروهاي امنيتي به نزديکي "الدور" و "البو عجيل" رسيده‌اند. وي تاکيد کرد که عمليات نظامي براي پاکسازي کمربند امنيتي بغداد همزمان با عمليات پاکسازي تکريت وجود دارد.

شاکر در کنفرانسي خبري در استان صلاح الدين عنوان داشت: مرحله سوم عمليات صلاح الدين با موفقيت انجام شد و يگان‌هاي نظامي توانستند به کصيبه و نزديکي‌هاي الدور و البوعجيل برسند.

وي افزود: تروريست‌هاي داعش پس از اين که در مقابل حملات نيروهاي امنيتي سست شدند، به استفاده از عاملان انتحاري متوسل شده‌اند و سطح موفقيت در برخي از محورها به 100 رسيده است.

در همين حال، پايگاه اينترنتي العهد گزارش داد که نيروهاي عراقي شهر الدور در جنوب شرق تکريت را از دو بخش شمالي و شرقي محاصره‌ کرده‌اند. همزمان، "جميل شمري"، رئيس پليس استان ديالي اعلام کرد که بيش از 100 کيلومتر در داخل استان صلاح الدين از دست داعش آزاد شده است.

شمري در مصاحبه با سومريه نيوز اعلام کرد که دستگاه‌هاي امنيتي در دو محور ديالي- صلاح الدين بيش از 100 کيلومتر مربع از صلاح الدين را ظرف 72 ساعت گذشته آزاد کردند که اين آزادسازي شامل بيش از 13 روستا مي‌شود.

وي افزود: دستگاه‌هاي امنيتي و بسيج مردمي 25 تن از تروريست‌هاي داعش را به هلاکت رسانده که برخي از آنها تابعيت کشورهاي عربي را داشتند.

پيشتر نيز "حارث سعدون الربيعي"، مدير ناحيه ابو صيدا در استان ديالي اعلام کرده بود که 500 نيرو از 20 عشيره براي حمايت از نيروهاي امنيتي و بسيج مردمي براي آزادسازي صلاح الدين اعزام شده‌اند.

در همين راستا، يک منبع امنيتي در استان صلاح الدين اعلام کرد که نيروهاي امنيتي و بسيج مردمي روستاي عزت الدوري را در جنوب شرق تکريت پاکسازي کرده‌اند. اين منبع که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد که در اين روستا تعداد زيادي مزرعه بزرگ و خانه‌هايي وجود دارد که عزت دوري، معاون صدام بر ساخت آنها نظارت داشته بود و اين املاک متعلق به اوست و تقريبا خالي از سکنه گشته است.

از سوي ديگر خبرگزاري رويترز گزارش داد که تروريست‌هاي داعش ميدان نفتي را در شرق تکريت به آتش کشيدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان